Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Shutterstock

5 svarīgi iemesli, kāpēc sportistiem ir jālieto zivju eļļa 3

Spēcīgi muskuļi, laba asinsrite un enerģijas pieplūdums – šo iemeslu dēļ sportisti nespēj iedomāties savu dzīvi bez treniņiem. Fiziskās aktivitātes uzlabo pašsajūtu, lai gan reizēm pēc treniņa sāp locītavas un ķermeņa stīvums ir teju nogurdinošs. Lai muskuļu šūnas pēc sportošanas ātrāk atjaunotos, tām ir nepieciešama palīdzība. Polinepiesātinātās taukskābes Omega-3, kas atrodamas zivju eļļā, ir teju visvairāk pētītās uzturvielas pasaulē.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šajos 5 datumos dzimušas īstas kompānijas dvēseles, viņi burtiski izstaro gaismu visur, kur iet
Putins brīdina NATO dalībvalstis Eiropā nespēlēties ar uguni 58
Kokteilis
FOTO. “Neizsakāmi lepojamies!” Madaras Raabes un Kiviča meita godam pārstāvējusi Latviju starptautiskā līmenī
Lasīt citas ziņas

Tās ne tikai stiprina imunitāti, uzlabo smadzeņu darbību un palīdz novērst sirds un asinsvadu sistēmas slimības, bet ir arī ļoti noderīgas arī sportistiem, jo novērš muskuļu sāpes, spēku izsīkumu un nogurumu.

“Europaptiekas” farmaceite Marina Leščika, kura nupat kā ieguvusi prestižo Latvijas Ārstu biedrības (LĀB) apbalvojumu “Gada farmaceits 2023”, dalās ar pieciem svarīgiem iemesliem, kuru dēļ Omega-3 taukskābju rezerves ir regulāri jāpapildina, jo cilvēka organisms tās neražo. Omega-3 taukskābes ir ļoti svarīgas cilvēkiem, kam patīk aktīvi pavadīt brīvo laiku, apmeklēt treniņus un nodarboties ar sportu.

CITI ŠOBRĪD LASA

1.Sportošanas laikā Omega-3 taukskābes samazina kortizola līmeni

Ja glikozes līmenis asinīs samazinās, virsnieru dziedzeri izdala kortizolu, izraisot psiholoģisku vai fizisku stresu. Ne velti kortizolu dēvē arī par stresa hormonu.

“Šis hormons var mazināt treniņos sasniegtos rezultātus, jo veicina tauku uzkrāšanos, īpaši vēdera rajonā,” skaidro Marina Leščika.

Zinātnieki ir pierādījuši, ka polinepiesātinātās taukskābes Omega-3 samazina kortizola līmeni pēc treniņiem*.

Tās arī stimulē olbaltumvielu sintēzi muskuļos, veicina muskuļu atjaunošanos un augšanu, kas nepieciešama pēc treniņiem.

2. Omega-3 nostiprina fizisko aktivitāšu rezultātus

Omega-3 piemīt pretiekaisuma iedarbība. Šīs ir labas ziņas tiem, kas pēc treniņiem cieš no muskuļu sāpēm un stīvuma.

Pētījumos, kuros izvērtēta taukskābju Omega-3 efektivitāti, apstiprināts, ka dienu vai divas pēc slodzes, kad muskuļu sāpes ir visizteiktākās, pētāmajām personām, kas lietoja zivju eļļu, bija daudz mazāk sūdzību un kustību ierobežojumu**.

“Ja muskuļi pēc treniņa atjaunojas straujāk, sportistiem nav jāpārskata treniņu plāns, viņi var ātrāk sasniegt izvirzītos mērķus,” atgādina farmaceite.

3.Omega-3 taukskābes veicina muskuļu augšanu

Ir pierādīts, ka Omega-3 saistās ar šūnu membrānām, palielina šķidruma apriti un jutību pret insulīnu. Tādēļ muskuļu šūnās ar asinīm nonāk vairāk barības vielu un aminoskābju. Savukārt tas stimulē straujāku muskuļu augšanu, tie kļūst lielāki.

Reklāma
Reklāma

* Atsauce Nr.1 uz rakstu ŠEIT.
** Atsauce Nr.2 uz rakstu ŠEIT.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.