Foto: Ieva Čīka / LETA

Baroka koris “Collegium Choro Musici Riga” panākumi Izraēlā 0

2017. gadā ar diriģenta Dāvida Šēmera iniciatīvu Latvijā tika pirmatskaņota Georga Frīdriha Hendeļa oratorija “Esther”, tai jau 18. gadsimtā tiekot iztulkotai ivritā, bet šogad, pateicoties veiksmīgajam tās interpretējumam, baroka koris “Collegium Choro Musici Riga” un diriģents Māris Kupčs, The Jerusalem International YMCA un diriģenta Dāvida Šemera uzaicināti, nedēļu dzīvoja Izraēlā, atklāja Rīgas Senās mūzikas centra pārstāve Laura Šarova.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Daži jūtas kā no ķēdes norāvušies, citi otru reizi uz tā paša grābekļa neuzkāps. Es… nekad nevēlos tur atgriezties” – Līnas stāsts par tikšanu prom no krīzes centra 14
10 produkti, kas “svilina taukus” un paātrina vielmaiņu
Prezidenta izbrauciens ar riteni pārvērties Daugavā ieslīdējušas jaunietes glābšanas misijā 117
Lasīt citas ziņas

Oratorijas sižets balstās uz Veco Derību un Žana Rasina 1689. gada lugu par ebreju bāreni Esteri, kura kļuva par Persijas karaļa Ahasvera sievu. Pirms diviem gadiem notikušajam veiksmīgajam atskaņojumam sekoja uzaicinājums darbu pirmatskaņot arī Izraēlā, kas rezultējās šogad festivālā “The Vocal Fantasy”.

Mēģinājumu nedēļas izskaņā Jeruzalemes baroka orķestra vasaras festivāla “The Vocal Fantasy” ietvaros koris Izraēlas publikai piedāvāja trīs koncertus – 17. gadsimta komponistam Heinriham Šicam veltītu mūzikas programmu, kā arī divus Georga Frīdriha Hendeļa oratorijas “Esther” koncertuzvedumus, pauda Rīgas Rīgas Senās Mūzikas centra pārstāve Laura Šarova.

CITI ŠOBRĪD LASA

To atskaņojumā līdz ar Latvijas mūziķiem piedalījās arī Jeruzalemes baroka orķestris, bet publikas izbrīnu izpelnījās pārliecinošais kora un solistu oratorijas atskaņojums ebreju valodā – ivritā.

Par skaņdarbu spilgti emocionālo iedarbību izpildītāji izpelnījušies stāvovācijas un jūsmīgas kritikas gan no mūzikas profesionāļiem un kritiķiem, gan klausītājiem.

Solistu lomās iejutās Latvijā iemīļoti senās mūzikas interpreti – soprāni Monta Martinsone un Terēze Gretere, alts Sniedze Kaņepe un tenors Ansis Bētiņš, kā korim, tā solistiem izpelnoties lielu atzinību gan par skaistajām balsīm, gan izcilu stila izjūtu un gaumi.

To savā recenzijā min arī Austrālijā dzimusī mūzikas kritiķe Pamela Hikmena: “Izpildot izraēliešu sievietes lomu, Terēzes Greteres balss no vienas puses bija smalka un mierpilna, vienlaikus vokāli tieša; Ansis Bētiņš Ahasvera lomā parādīja savas tenora balss niansēti vokālās krāsas; Esteres lomas atveidotāja Monta Martinsone demonstrēja spožu precizitāti, viņas dziedājums bija kristāldzidrs un gaumīgi ornamentēts, turpretī Sniedze Kaņepe pārsteidza ar pārliecinoši lielu un dabisku balss tembru”.

Baroka koris “Collegium Choro Musici Riga” dibināts 2010. gada nogalē. Ierosme šīs muzikālās apvienības dibināšanā radusies pēc veiksmīga Klaudio Monteverdi “Vespro della Beata Vergine” atskaņojuma” 2010. gadā Rīgā.

Projekta mākslinieciskais vadītājs Māris Kupčs toreiz nolēma radīt kolektīvu, kas specializētos tieši renesanses, baroka un klasicisma laika dziedāšanā, kur katrs dziedātājs ir kā solists, nodrošinot savas partijas atskaņojumu atbilstoši tā laika tradīcijām, papildus iedziļinoties un pētot konkrētā laika stilistiku, kā arī darbotos līdzās jau pastāvošajam baroka orķestrim “Collegium Musicum Riga”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.