Mobilā versija
Brīdinājums -0.1°C
Evija, Raita, Jogita
Piektdiena, 2. decembris, 2016
7. augusts, 2014
Drukāt

Ūdens jādzer labs un daudz. Kā pārliecināties par kvalitāti?

1. Kāpēc nepieciešams ūdens


1no3
Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Lielākā daļa cilvēka ķermeņa masas ir ūdens! Bērnu organismā tā ir vairāk, veciem ļaudīm – mazāk. Ūdens nodrošina mūsu dzīvību gan no iekšienes, gan no ārpuses.

Ūdens ir universāls šķīdinātājs un vide, kurā notiek bioķīmiskas reakcijas. Savukārt tās nodrošina dzīvību. Orgānos un audos ūdens ir atšķirīgā daudzumā. Piemēram, kaulos tā ir apmēram 20%, galvas smadzenēs – 75%, asinīs – līdz pat 90% no kopējās masas. Tālab organisma fizioloģisko procesu nodrošināšanai diennaktī pieaugušam cilvēkam nepieciešami 2–3 litri ūdens. Dietoloģe Lolita Neimane uzskaita tā funkcijas: – Ūdens uztur nepieciešamo šķidruma līdzsvaru, aktivizē bioloģiskos procesus, nodrošina skābekļa un barības vielu nonākšanu šūnās un uzsūkšanos organismā, dzesē to, pastiprina organisma pašattīrīšanās funkcijas un izvada šlakvielas.

Turklāt ūdenim ir pildījuma funkcija, tādēļ visi orgāni un audi ir tvirti un nedeformējas. Arī āda ir maiga un gluda, ja organismā ir pietiekams ūdens daudzums. Grumbas, ļenganums un citas novecošanas pazīmes liecina par ūdens nepietiekamību audos. Diemžēl no ikdienas peldēm nav daudz labuma, jo ādai ir sava aizsargbarjera, ko ūdens nevar pārvarēt no organisma ārpuses. Turklāt ūdens molekulas ir pārāk lielas, lai nonāktu ādā, un mitrums tikai neilgu laiku spēj saglabāties uz ādas. Tādēļ cilvēks nepiemirkst kā sūklis un spēj turēties ūdens virspusē. Tvaiks ādu mitrina daudz labāk.

Ikdienā cilvēks ar uzturu uzņem vidēji 1,5–2 litrus šķidruma. Apmēram tikpat diennaktī ar urīnu izdala nieres, ar izelpu – plaušas un ar sviedriem – āda. Pavisam nedaudz – ap 300 ml – ūdens organismā rodas bioķīmiskās reakcijās. Nepieciešamība pēc ūdens palielinās, ja ir liela fiziskā slodze un paaugstināta gaisa temperatūra.

Organisma pašattīrīšanās funkcijas var pastiprināt, dzerot minerālūdeni vairākas reizes dienā pusstundu pirms ēšanas.

Liekā šķidruma aizturi veicina vairāki pārtikas produkti, galvenokārt sāls, miltu izstrādājumi un alkohols.

  1. Kāpēc nepieciešams ūdens

  2. Kvalitātes faktori

  3. Ko izvēlēties


Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+