Foto: Shutterstock

Infografiks, lai labāk izprastu, cik laika prasa neatliekamās palīdzības saņemšana 0

Šīs nedēļas sākumā Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas pacientu un viņu tuvinieku rīcībā tiek nodotas divas infografikas, ar kuru palīdzību slimnīca cer paaugstināt izpratni par neatliekamās medicīniskās palīdzību saņemšanas kārtību Latvijas lielākajā Neatliekamās medicīnas un pacientu uzņemšanas klīnikā.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

„Ar šīm inforgrafikām mēs vēlamies iespējami vienkāršākā, uzskatāmākā veidā izskaidrot mehānismu, kas organizē pacientu plūsmu, medicīniskās palīdzības saņemšanas kārtību un arī to, kāpēc neatliekamās palīdzības saņemšanai var būt nepieciešamas vairākas stundas,” norāda slimnīcas valdes priekšsēdētāja Anita Slokenberga.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā atzīst slimnīcas Neatliekamās medicīnas un pacientu uzņemšanas klīnikas vadītājs Aleksejs Višņakovs, slimnīcā visbiežāk neatliekamās palīdzības posmā pacientu neapmierinātība saistās ar gaidīšanas laiku: „Mūsu klīnikā diennaktī pēc palīdzības vēršas ap 250 cilvēkiem, ik pēc 6 – 7 minūtēm klīnikā nonāk jauns pacients, ir brīži, kad vienas minūtes laikā tiek ievesti vairāki. Cilvēki ne līdz galam izprot to, kāpēc vieni palīdzību saņem ātrāk, bet citiem jāgaida.”

Informatīvie materiāli tiks izvietoti pacientu un tuvinieku uzgaidāmajā telpā. Vienā no infografikām būs pieejams skaidrojums pacientu grupēšanas principiem jeb tā saucamajai pacientu triāža, ko izmanto daudzās pasaules slimnīcās – tas nozīmē, ka, pirmkārt, primāri palīdzība tiek sniegta tiem, kuru dzīvībai draud briesmas, smagi slimajiem un tiem, kuri ir guvuši smagas traumas, nākamie ir pacienti, kuriem ir nepieciešama neatliekamā palīdzība, bet kuru dzīvībai svarīgās organisma funkcijas ir stabilas, bet visilgāk nāksies gaidīt tiem, kuru problēmas pēc visām indikācijām būtu jārisina ģimenes ārstam. Jānorāda, ka triāžas rezultāts – lēmums par pacienta prioritāti nav atkarīgs no pacienta nokļūšanas veida klīnikā – atvests ar „ātro palīdzību” vai atnācis pats.

Ar otrās infografikas palīdzību tiks skaidrots viens no biežāk uzdotajiem jautājumiem – kāpēc tik ilgi ir jāgaida? Informatīvajā materiālā ir atspoguļota neatliekamās palīdzības saņemšana no ierašanās brīža sniedzot priekšstatu par katram palīdzības posmam nepieciešamo laika daudzumu, kas rezultātā var veidot vairākas stundas.

Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas Neatliekamās medicīnas un pacientu uzņemšanas klīnika ir lielākais neatliekamās palīdzības sniedzējs valstī, šī ir vienīgā vieta Latvijā, kur nepieciešamā palīdzība tiks sniegta mikroķirurģijas un toksikoloģijas pacientiem un pacientiem ar politraumām. Klīnikā strādā 324 darbinieki.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.