Mobilā versija
-2.4°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
5. septembris, 2014
Drukāt

Kā patīkami likt lietā uzņemtās kalorijas? Infografiks

Foto - Stock.XCHINGFoto - Stock.XCHING

Katrā ēdienā ir lielāks vai mazāks enerģijas daudzums un tikai retais cītīgi rēķina, cik kalorijas uzņemtas un cik iztērētas. Tādēļ bieži vien apēdam pārāk daudz un neiztērētās kalorijas uzkrājas organismā, pārvēršoties liekajā ķermeņa masā.

kalorijas-infografiks
Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) veiktajā Latvijas iedzīvotāju veselību ietekmējošo paradumu pētījumā noskaidrots, ka normāla ķermeņa masa ir tikai 46,3% vīriešu un 49,8% sieviešu. Pētījums rāda, ka liekā ķermeņa masa ir 35,7% vīriešu un 27,8% sieviešu, savukārt 16,4% vīriešu un 18,6% sieviešu jau novērojama aptaukošanās. Turklāt, palielinoties vecumam, liekās ķermeņa masas un aptaukošanās izplatība sabiedrībā pieaug. Tas saistīts gan ar ēšanas paradumiem, gan mazkustīgu dzīvesveidu.
Piemēram, konditorejas izstrādājumus un saldinātos dzērienus ar augstu kalorāžu un zemu uzturvērtību biežāk nekā trīs reizes nedēļā uzturā lieto aptuveni piektā daļa iedzīvotāju. Kūkas un cepumus trīsreiz nedēļā ēd 26,8% vīriešu un 27,4% sieviešu, konfektes 19,1% vīriešu un 23% sieviešu, bet limonādi dzer 16,8% vīriešu un 8,6% sieviešu.
Lai gūtu priekšstatu, cik kaloriju uzņemam ar dažādiem ēdieniem, un kā tās patīkami iztērēt, Veselības ministrija un SPKC sagatavojis infografiku „Kā patīkami likt lietā uzņemtās kalorijas”. Infografiks pieejams SPKC mājas lapā. Tajā norādīts dažādu ēdienu kaloriju daudzums porcijā un to patērēšanai nepieciešamās fiziskās aktivitātes. Materiāls tapis informatīvās kampaņas „Veselības vasara” ietvaros, kurā SPKC informē par fizisko aktivitāšu nepieciešamību un intensitāti dažādās vecuma grupās un kā ērti un vienkārši padarīt aktīvāku savu ikdienu.
Infografiks „Kā patīkami likt lietā uzņemtās kalorijas” izveidots Veselības ministrijas un SPKC organizētās kampaņas „Veselības vasara” ietvaros. Kampaņas mērķis ir mudināt Latvijas iedzīvotājus ikdienas gaitās iekļaut vairāk fizisko aktivitāšu un sniegt praktiskus padomus par veselības stāvokļa uzlabošanu ar fiziski aktīva dzīvesveida palīdzību. Kampaņas ietvaros arī turpmāk tiks sniegta informācija par piemērotākajām fiziskajām aktivitātēm dažādu vecuma grupu iedzīvotājiem.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+