Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Dzīve pārceļas uz internetu 1

Koronavīrusa straujā izplatība pasaulē arī Latvijā likusi pieņemt tādus lēmumus, kādus citkārt nepieņemtu. Daudzi darba devēji nodrošinājuši darbiniekiem iespēju strādāt attālināti, vēl citi mājās atrodas piespiedu karantīnas dēļ, slēgtas skolas un ierobežota bērnudārzu darbība.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Aptaujājot telekomunikāciju uzņēmumus, skaidri redzams, ka rezultātā ievērojami pieaudzis datu patēriņš, salīdzinot ar ikdienu pirms koronavīrusa.

Pieaug mobilo datu patēriņš

“Bite” pārstāve Una Ahuna-Ozola apstiprināja, ka datu patēriņš “Bite” tīklā pieaudzis par 16%, turklāt pieaudzis arī veikto sarunu skaits. Sākotnēji balss zvanu skaits pieaudzis par 70%, vēlāk mazliet nokrītot, taču joprojām bijis 40% pieaugums.

CITI ŠOBRĪD LASA

Arī Elīna Lidere no LMT apstiprināja, ka pieaudzis gan zvanu skaits, gan mobilā interneta patēriņš. Tāpat būtiski palielinājies pircēju skaits jauniem mobilā interneta pieslēgumiem un iekārtām attālinātam darbam un mācībām.

“Šobrīd ievērojami vairāk nekā parasti tieši pa dienu cilvēki skatās LMT viedtelevīziju, kur pieejams plašs bezmaksas saturs, tostarp daudz Latvijas filmu, seriālu un raidījumu gan bērniem, gan pieaugušajiem.

Esam mobilizējuši papildu resursus, palielinot kapacitāti LMT tīkla darbības un pakalpojumu nepārtrauktības nodrošināšanai, ņemot vērā uzticamu mobilo sakaru nozīmi šādā starptautiska un nacionāla mēroga krīzes situācijā.

Tomēr krīzes apstākļos aicinām internetu un sazvanīšanās iespēju izmantot sociāli atbildīgi.”

Arī “Tele2” pārstāvis Oskars Fīrmanis ar konkrētiem datiem nepadalījās, taču apstiprināja, ka tīkla noslodze ir palielinājusies.

“Klienti daudz aktīvāk zvana un izmanto mobilo internetu, taču šobrīd nekādas problēmas tīklā neesam novērojuši un mēs spējam ar noslodzi tikt galā.

Apzinoties, ka mobilie sakari ir īpaši nozīmīgi tieši ārkārtas situācijās, šobrīd pievēršam īpašu uzmanību mobilo sakaru nepārtrauktības nodrošināšanai, koncentrējot visus mūsu rīcībā esošos resursus. Šajā laikā arī turpinās visi darbi pie tīkla attīstības.”

Dienā vēl “nestrādā” kā vakarā

Kā ir ar optisko tīklu? “Tet” pārstāve Lāsma Trofimova norādīja, ka par datu pārraides pieauguma tendencēm vēl pāragri spriest pēc tik īsa laika, taču trīs dienu laikā dažādos dienas laikos “Tet” tīklā datu patēriņš pieaudzis apmēram par 15–25%.

Reklāma
Reklāma

“Ikdienā tīkla noslodzes “pīķi” ir darba dienu vakaros, bet brīvdienās izteiktāk pieaug kopējā datu pārraide, taču šobrīd redzam, ka dienas laikā datu patēriņš, lai arī pieaug, taču nesasniedz vakara “pīķa” stundu līmeni.

Līdz ar to piektdien datu plūsmas grafiks vairāk līdzinājās brīvdienu ierastajam ritmam, kad visu dienu ir vienmērīgi augsta datu pārraide.”

Optiskais internets spēj nodrošināt daudz lielāku stabilitāti visas diennakts laikā, kā arī iztur daudz lielāku slodzi. Trofimova norādīja, ka “Tet” infrastruktūrā veiktas lielas investīcijas, lai tīkls nevienā brīdī netiktu pārslogots, tādēļ šobrīd uzņēmums neredz tīkla noslodzes riskus pat, ja arvien palielināsies to cilvēku skaits, kas strādā no mājām.

Pieaudzis arī filmu, seriālu un raidījumu skatīšanās laiks. “Shortcut” pavadītais ilgums pieaudzis aptuveni par 20% salīdzinājumā ar iepriekšējo nedēļas nogali.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.