Foto – LETA

Uzmanies! Kas uz ceļa rada potenciālus draudus motobraucējiem? 9

Lai gan oficiālā motosezonas atklāšana šosezon plānota 24.aprīlī, uz Latvijas autoceļiem jau krietnu laika sprīdi manāmi motobraucēji.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 33
Mājas
12 senlatviešu ticējumi par Jurģu dienu: kāda šī diena, tāda visa vasara? 25
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 15
Lasīt citas ziņas

2020.gada statistika liecina, ka pērn apdrošinātājiem pieteikti 488 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti mototransportlīdzekļi, tāpēc, iespējams, šis būs īstais brīdi atgādināt par riskiem, ar kādiem uz ceļa var nākties saskarties šī pārvietošanās līdzekļa cienītājiem.

“Kreisais pagrieziens uz šosejas. Tātad, kā tu ej garām mašīnām, tu nepaskaties kreiso pagriezienu . Pirmā vietā visos negadījumos,” runājot par riskantākajām situācijām ceļu satiksmē motobraucējiem, RīgaTV 24 raidījumā “Cilvēks.Ceļš.Drošība” norādīja Motokluba asociācijas sekretārs un žurnālists Arnis Blodons.  

CITI ŠOBRĪD LASA
“Mašīna, kas uz šosejas veic kreiso pagriezienu par vēlu ieslēdz pagrieziena rādītāju, motobraucējs veic apdzīšanas manevru, un notiek visas tās ziepes, kuras notiek.”

“Otrais, protams, ir ātrums”, raidījumā uzsver Motosporta federācijas Motošosejas komisijas vadītājs Tālis Meļķis. “Ceļu stāvoklis būtiski visas sezonas laikā nemainās. Mums tie ceļi ir netīri, dangaini un slideni visas sezonas garumā. Varbūt tie putekļi, kas ir tagad un viņus novāks varbūt ap Jāņiem, protams, rada papildu risku. Svarīga ir saķere un ātrums,” skaidro speciālists.

“Liels lūgums arī “Latvijas Valsts ceļiem”- ir tie līkumi, kur brauc un nobirst grants. Mēs jau vienreiz filmējām, kas notiek, ja motocikls nonāk apļveida kustībā vai pagriezienā, kur nobirusi šī te grants. Tātad mocis krīt. Varbūt var pasekot līdzi tādām konkrētām vietām, vai ziņot par tām,” iesaka A.Blodons.

“Otra lieta- ja mēs visu ziemu šķiežam naudu un kaisām to drausmīgo sāli virsū ceļa segumam, varbūt, ka vasaras vai pavasara pusē mēs ar tām speciālām mašīnām un ūdeni vienkārši noskalojam ceļa apmales un samazinām riski motobraucējiem un mopēdistiem,” norāda A.Blodons.

Visu raidījumu “Cilvēks.Ceļš.Drošība” skaties šeit.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.