“Apmēram desmit minūtes lūdzos, lai nosūta ātros pie dēla!” Sarūgtināta mamma jautā, pēc kādiem kritērijiem NMPD pieņem darbā dispečerus? 125

TV24 raidījumā “Uz līnijas” kāda skatītāja vēlējās noskaidrot, pēc kādiem kritērijiem Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests (NMPD) pieņem darbā savus darbiniekus – dispečerus. Skatītāja to jautāja, izklāstot konkrētu gadījumu ar savu dēlu – skolnieku, kurš bija guvis rokas traumu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Saskaņa pēc vārdiem: 5 vārdu pāri, kuriem, pēc mākslīgā intelekta domām, ir vislabākā saderība
Vācu ģenerālleitnants prognozē, vai un kad Krievija varētu būt gatava uzbrukt NATO valstīm
Vai kārtējā krāpnieku shēma? “Telefonā uzrādās neatbildēti zvani. Atzvanot uz numuru, adresāts apgalvo, ka nav zvanījis” 67
Lasīt citas ziņas

“Rudenī mans dēls parkā salauza roku. Par to man uzreiz ziņoja viņa draugs. Tajā brīdī mēs ar vīru bijām ļoti tālu no tās vietas. Puišiem pateicu, lai dodas uz skolu un gaida ātros! Uzreiz zvanīju NMPD – izstāstīju savu prolēmu, uz ko man atbildēja, ka uz tādiem izsaukumiem ātrā palīdzība nebrauc, vecākiem pašiem jāved bērns uz Bērnu slimnīcu. Apmēram desmit minūtes lūdzos, lai nosūta ātros pie dēla! Beigās savu panācu, bet tā attieksme – necieņa un nežēlība – vēl tagad ir atmiņā…Pēc kādiem kritērijiem tiek pieņemti darbā dispečeri?” tā jautāja skatītāja, “Uz līnijas” izstāstot savu pieredzi ar NMPD dispečeriem.

“Man ļoti žēl, ka šāds rūgtums ir saglabājies joprojām,” tā savu atbildi uz skatītājas jautājumu iesāka NMPD Operatīvā vadības centra vadītājas vietniece Diāna Tkačenko. Viņa norādīja, ka katrs gadījums tiek izvērtēts “ļoti individuāli”.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Ja tā ir rokas trauma, mēs vienmēr precizējam, kurā tieši rokas vietā ir gūta tā trauma, kādā veidā, kāds ir traumas mehānisms, un arī vērtējam, vai pacientam ir iespēja arī pašam iespēja nokļūt tuvākajā traumpunktā vai ir iespējams sazvanīties ar tuviniekiem, radiniekiem, kas varētu tur viņu nogādāt,” tā komentēja Tkačenko.

Savukārt uz skatītājas jautājumu par to, kā NMPD pieņem darbā darbiniekus – izsaukumu pieņemšanas dispečerus, Tkačenko skaidroja: “Tas ir ļoti sarežģīts process. Viņiem nākas mācīties ilgstošas stundas, viņi apgūst programmas, algoritmus. Kā minēju, viņi ir mediķi, ārstniecības personas – pārsvarā tie ārsta palīgi ar sertifikātu. Vēlāk pēc ilgstošas apmācības viņi kārto eksāmenu, kas ir praktiskais eksāmens un teorētiskais eksāmens. Līdz ar to kļūšana par izsaukumu pieņemšanas dispečeru, tas ir liels un komplekss pasākums. Ne kurš katrs var kļūt par izsaukumu pieņemšanas dispečeru.”‘

Ja kādam bijusi līdzīga situācija kā skatītājai, kas bijusi nepatīkama, tad sarunu ar NMPD dispečeru un viņa rīcību var izvērtēt pēc tam, jo katra saruna taču tiek ierakstīta? “Tieši tā!” apstiprināja NMPD Operatīvā vadības centra vadītājas vietniece Tkačenko.

Iedzīvotāji var vērsties NMPD, izmantojot interneta mājas lapas kontaktus, lai uzrakstītu e-pastu vai pa tiešo piezvanītu un lūgtu izvērtēt konkrēto gadījumu. “Mums visi zvani tiek ierakstīti. Ja rodas kādas problēmas vai sūdzības, mēs noteikti uz to reaģējam,” tā TV24 raidījumā “Uz līnijas” norādīja Tkačenko, atbildot uz skatītājas jautājumu, pēc kādiem kritērijiem NMPD pieņem darbā darbiniekus.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.