“Esiet lūdzu iejūtīgi un cieņpilni pret veikala konsultantiem. Decembris ir ļoti smags mēnesis!” Cik bieži tu esi uzbļāvis pārdevējam? 0
Burzma, āra jakā karsti, rokās jau kādi maisiņi, izskrieti 10 veikali, kuros nekā īsti nav – vai arī nekad nav bijis. Tomēr dāvanas ir jāsagādā, jo svētku vakars ir tepat durvju priekšā. Skaidrs, ka viss un visi kaitina. Par to izvērtusies neliela diskusija vietnē “X”.
“Esiet lūdzu iejūtīgi un cieņpilni pret veikala konsultantiem. Decembris ir ļoti smags mēnesis viņiem. Ja ir pilns veikals, ziniet, ko vajag – paņemiet, samaksājiet. Ja ir tukšs veikals, pajautājiet, ko vēlaties zināt, un esiet pateicīgi par palīdzību, lai atceras, ka viņi tomēr ir cilvēki,” – šādu aicinājumu izteikusi @beni4a1. Būsim godīgi, katrs no mums ir redzējis situāciju, kad kāds nervozs pircējs pie kases uzbrūk konsultantam, kura nu nekādi nav vainīga par to, kādas, piemēram, cenu zīmes ir plauktos, vai līdzīgās situācijās.
Cieņpilna attieksme pret veikala konsultantiem un jebkuru apkalpojošo personālu nav īpašs “labās uzvedības bonuss” noteiktos mēnešos – tā ir elementāra norma ikdienā. Tomēr svētku laikā, īpaši decembrī, šī norma kļūst vēl svarīgāka. Veikali ir pārpildīti, jautājumu ir daudz, cilvēki steidzas, nervozē un grib visu uzreiz. Konsultanti šajā laikā strādā maksimālā slodzē, bieži bez iespējas apstāties, paēst vai pat mierīgi ieelpot.
Tas, ka kādam ir slikta diena, trūkst laika vai ir nogurums no pūļiem, nedod tiesības izturēties augstprātīgi vai agresīvi pret cilvēku, kurš vienkārši dara savu darbu, tam piekrīt arī komentētāji vietnē “X”.
Būtu jau labi, ja tā varētu, bet ja pie tā pieturētos, tad neko vairāk par ikdienas precēm tur pirkt nevarētu.
— Nsg906 (@Nsg9061) December 17, 2025
Vispār cilvēkiem būtu jābūt labiem. Ja ne labiem, tad minimums – adekvātiem.
— Kazrozainis (@No_citas_puses) December 17, 2025
Ikdienā arī, ne tikai decembrī.
Tie, kas augstprātīgi un agresīvi izturas pret (viņu ieskatā, pakalpojošo) personālu, ir pasūdīgi ļaudis.
Nav runa par gadīj, kad pārdevējs tevi redz, bet nereaģē. Vai stāsta fufeli— Jānis Pūce (@PuuchuksJ) December 17, 2025
Kāpēc pilnā veikalā nedrīkst neko vaicāt konsultantam? Tā jau – tur piem. aprīlī lieldienas, jūnijā jāņi, vasarā daudz tūristi, rudenī vēl kas cits. 🙄
Ja ir nepieciešams ko precizēt – sagaidīšu un pavaicāšu neatkarīgi no mēneša nosaukuma.— Esirkulaiszakic (@esirkulaiszakic) December 18, 2025
Es kautkā esmu izbraucis visu dzīvi cik atminos nevienu reizi neuzbraucot pārdevējam un apkalpojošajam personālam utt. Ir vienkārši jāsaprot, ka viņiem ar tavu problēmu( ar 85% ticamību) nav nekāda sakara. Viņi tās cenas neizdomā paši utt.
— Nsg906 (@Nsg9061) December 17, 2025
Manā dzīve vnk nav vietas cilvēkam, kas ir rupji komunikācijā ar citiem (jebkuriem) cilvēkiem
— karlii (@karlii64206417) December 17, 2025




