Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Ieva Lūka/LETA

Elektroniskā pieteikšanās veselības aprūpes pakalpojumiem paaugstina to pieejamību 0

Regulāri paplašinot pacientiem iespējas elektroniski pieteikties veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanai, Rīgas 1. slimnīcā uzlabota pakalpojumu pieejamība, samazināta iepriekš pieteikto vizīšu neapmeklēšana, kā arī veicināta efektīvāka resursu izmantošana, informē Rīgas 1. slimnīcas valdes priekšsēdētāja, daktere Natālija Zlobina.

Reklāma
Reklāma
Latvijai tuvojas aukstuma vilnis! Sinoptiķi par laiku jaunnedēļ
Kokteilis
15 saderīgākie zodiaka zīmju pāri: viņiem ir pa spēkam radīt ideālu ģimeni 8
Uz gājēju pārejas gandrīz uzbrauc Valsts prezidentam
Lasīt citas ziņas

Šī gada pirmajos deviņos mēnešos jau vairāk nekā 20% no apkalpotajiem pacientiem izmantojuši iespējas pieteikties veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanai elektroniski.

Turklāt pakalpojumu digitalizācija ļāvusi šajā gadā par 5% samazināt iepriekš pieteikto un neapmeklēto vizīšu īpatsvaru.
CITI ŠOBRĪD LASA

“Elektroniskās pierakstīšanās iespēju paplašināšana atbilst slimnīcas mērķiem padarīt mūsu pakalpojumus ērtākus un pieejamākus klientiem.

Digitālo priekšrocību izmantošana pacientu apkalpošanā ļauj efektīvāk plānot un izmantot pieejamos resursus, tostarp medicīniskā personāla noslodzi un finanšu izlietojumu,” uzsver slimnīcas vadītāja Natālija Zlobina.

Slimnīcas mājaslapā ir īpaša elektroniskā pieraksta forma, kur var izvēlēties vajadzīgo pakalpojumu, kā arī speciālistu un ērtāko laiku. Pēc tam reģistratūras darbinieks sazinās ar pacientu – apstiprina pieteikumu un informē par sagatavošanos izmeklējumiem vai manipulācijām. Vidējais atbildes saņemšanas laiks šādā gadījumā pacientam 1-4 stundas (darba dienās).

Šajā gadā Klientu apkalpošanas nodaļa jau saņēmusi un apstrādājusi vairāk nekā 25 tūkstošus mājaslapā iesniegtu e-pieteikumu vizītēm pie speciālistiem.

Speciālista apmeklējumam 1. slimnīcā iespējams pieteikties arī tīmekļa vietnē: www.piearsta.lv (bez reģistratūras darbinieka iesaistes), izvēloties nepieciešamo speciālistu, pakalpojumu un ērtāko laiku.

Šajā gadā jau 18,8 tūkstoši jeb vairāk nekā 10% apkalpoto pacientu vizītes pie veselības aprūpes speciālistiem 1.slimnīcā pieteikuši, izmantojot šo pieteikšanās veidu.

Tāpat pakalpojumu saņemšanai slimnīcā iespējams pieteikties, zvanot uz reģistratūru. Slimnīcas zvanu centrā ik dienas tiek atbildēts uz vidēji 1300 zvaniem. Taču visvairāk veselības problēmu risinājumus cilvēki meklē nedēļas sākumā. Proti, pirmdienās interese par veselības aprūpes pakalpojumiem pārsniedz pat 1600-1700 klientu kontaktu.

Četras dienas pirms vizītes pacientam uz mobilo tālruni tiek nosūtīta atgādinājuma īsziņa. Ar īsziņas palīdzību iespējams arī atteikties no iepriekš pieteikta pakalpojuma. Šāda pieeja gan atgādina pacientam par vizīti, gan samazina cilvēku skaitu, kuri iepriekš plānotajā laikā tomēr netiek.

Tādējādi tiek nodrošinātas mediķu apmeklējuma iespējas nākamajiem pacientiem un iepriekš pieteikto, bet neapmeklēto vizīšu skaits šajā gadā samazināts par apmēram 5%.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.