Slēpotājs “Riekstukalna” trasē Baldonē.
Slēpotājs “Riekstukalna” trasē Baldonē.
Foto-LETA

Kā atjaunot enerģiju, nodarbojoties ar fiziskām aktivitātēm, un palīdzēt savam organismam justies labi? 0

Ikvienam, kas vēlas aktīvi un veselīgi pavadīt savu ikdienu, Jūrmalas Ziemas sporta svētku atbalstītājs „Möller’s” ir sagatavojis sešus padomus, kā saglabāt enerģiju un palīdzēt savam organismam, aktīvi atpūšoties.

VIDEO. “No rītdienas jūs visi būsiet starptautiskajā meklēšanā!” Ukrainas drošības dienestam izdevies ielauzties Maskavas Zoom sarunā 49
“Man ir pie kājas, kam tas traucēja!” Bokseris Zutis noparkojas pie invalīdu stāvvietas un nodēvē sabiedrību par slimu 133
VIDEO. Labi, ka mammas nebija tuvumā… Pārgalvīgi vīri mežā Limbažu pusē atrod lācēnu midzeni un nofilmē mazuļus
Lasīt citas ziņas

Laba pašsajūta un izskats, sasniegumi mācībās un sportā – visa pamatā ir veselīgs dzīvesveids, sabalansēts uzturs un fiziskās aktivitātes, kas nodrošina pilnvērtīgu organisma attīstību, dod vairāk enerģijas un pasargā no slimībām. Nav svarīgi – vai tā ir slēpošana, nūjošana, dejošana vai skriešana, galvenais būt fiziski aktīviem un darīt to, kas patīk un sagādā prieku. Sportiskās aktivitātes ir lielisks veids, kā rast dzīvesprieku un pierādīt sevi. Pēc fiziskās slodzes organismā sākas atjaunošanās procesi, tāpēc svarīgi zināt, kā palīdzēt savam organismam:

1. Enerģijas atjaunošana
Enerģiju mēs galvenokārt iegūstam ar uzturu, kur liela nozīme ir taukiem. Gan piesātinātie (piesātinātās taukskābes), gan nepiesātinātie tauki (nepiesātinātās taukskābes) nodrošina organismu ar enerģiju, veicina aizsargslāņu veidošanos un vitamīnu uzsūkšanos, taču tikai nepiesātinātās taukskābes veido bioloģiski aktīvās vielas un šūnu apvalkus. Īpaša loma šajos procesos ir omega-3 taukskābēm (EPS un DHS). Omega-3 organismā neveidojas, tāpēc tās jāuzņem ēdot zivis vai ar zivju eļļu, kas kalpo kā dabīgs omega-3 taukskābju avots. Sportisti var pozitīvi ietekmēt savu veselību, atjaunošanos pēc slodzēm un sporta sasniegumus, ja vien uzturā pietiekošā daudzumā lieto vajadzīgās omega-3 taukskābes.

CITI ŠOBRĪD LASA

2. Palīdzam savai sirdij
Sportiskie sasniegumi pamatā ir atkarīgi no trīs galvenajām organisma sistēmām, kas var ierobežot spēju veikt vai turpināt fizisko slodzi. Tās ir sirds – asinsvadu sistēma, elpošanas sistēma un fiziskajā darbā iesaistītie muskuļi.  To darbībai jābūt saskaņotai un vienlīdz efektīvai. Omega-3 taukskābes DHS un EHS uzņemtas pietiekamā daudzumā veicina normālu sirds darbību (250 mg dienā) un palīdz uzturēt normālu asinsspiedienu (3 g dienā).

3. Uztur normālu smadzeņu darbību
Omega-3 taukskābes DHS uzņemtas pietiekamā daudzumā (250 mg dienā) palīdz uzturēt normālu smadzeņu darbību un redzi, kas sportistam ļauj labāk apgūt kustību tehniku un vispārējo koordināciju, uzlabo spēju orientēties un ātrāk novērtēt situāciju. Sportists ir koncentrējies un enerģijas pilns.

4. Šūnu celtniecības materiāls
Sportojot nodarbinām plašas muskuļu grupas, notiek arī muskuļu un cīpslu augšana un atjaunošanās. Pēc intensīva treniņa, plastiskajiem procesiem pietrūkstot kādai sastāvdaļai, organisms sāk „ēst pats sevi”, paņemot trūkstošās vielas jaunu šūnu apvalkiem no citām šūnām, kuras ir mazāk strādājušas treniņa laikā. Lai tā nenotiktu, svarīgs ir pietiekams omega-3 taukskābju DHS līmenis, jo tieši no šīm taukskābēm veidojas šūnu apvalki. Ja šo taukskābju trūkst, šūnu atjaunošanās tiek traucēta.

5. Taukskābju līdzsvars organismā
Uzturam jānodrošina noteikta uzturvielu savstarpējā attiecība. Sportistiem ir svarīgi lietot omega-3 taukskābes pietiekamā daudzumā, tā izvairoties no neaizvietojamo taukskābju trūkuma. Sportojošiem cilvēkiem taukskābju disbalanss var būt par iemeslu iekaisuma procesiem muskuļos, cīpslās un locītavās, kā rezultātā sportists mokās ar sāpēm mīkstajos audos, nevar normāli trenēties un piedalīties sacensībās. Lai izvairītos no omega-3 taukskābju disbalansa, ikdienā uzturā omega-3 un omega-6 ir jālieto pareizajās attiecībās (1:4).

6. Stiprini savu imunitāti
Zināms, ka regulāri sportojot, stiprinām imunitāti. Tomēr pie lielām slodzēm: pēc sacensībām un treniņiem, veidojas tā saucamie imunitātes logi, kuru laikā imunitāte pavājinās. Pat vairākas stundas pēc slodzes sportisti ir īpaši uzņēmīgi pret dažādām vīrusu infekcijām un saaukstēšanos. Tādēļ cilvēkiem, kuri aktīvi sporto, jāatceras par regulāru imunitātes stiprināšanu. Mӧller’s produkti ir bagāti ar dabīgajām omega-3 taukskābēm un A, D3 vitamīniem, kas veicina normālu imūnsistēmas darbību. Tāpat D3 vitamīns palīdz uzturēt normālu muskuļu darbību un kaulu veselību.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
Slimnīcas satrauktas par finansējumu: ja netiks rasts risinājums, būs apdraudēta spēja nodrošināt pacientiem vajadzīgos pakalpojumus 11
Skatītājs par ēdināšanu skolās: Ēdāju ir maz, ēdienu tikai sacūko 70
“Neesam gatavi masveidā ārstēt politraumas.” Saruna ar traumatologu Andri Vikmani 12
Jautā skatītājs: Ārsti dažreiz ir tik augstprātīgi un rupji! Vai viņu attieksme mainītos, ja paaugstinātu algas? 48
VIDEO. “No rītdienas jūs visi būsiet starptautiskajā meklēšanā!” Ukrainas drošības dienestam izdevies ielauzties Maskavas Zoom sarunā 49
“Man ir pie kājas, kam tas traucēja!” Bokseris Zutis noparkojas pie invalīdu stāvvietas un nodēvē sabiedrību par slimu 133
VIDEO. Labi, ka mammas nebija tuvumā… Pārgalvīgi vīri mežā Limbažu pusē atrod lācēnu midzeni un nofilmē mazuļus
FOTO. “Kažoks bez siļķes,” “20% atlaide alkoholiķiem” – smieklīgi uzraksti, kas izvietoti Latvijas veikalos 24
Šmits par palīdzību un ekonomiku. “Latvija ziedo lielas kravas ar olām, bet ukraiņi par pazeminātu cenu citas pārdod Latvijai” 14
Lasīt citas ziņas

Sadarbības projekts
Mēness aptieka: Kuri dabas līdzekļi izmantojami stresa ietekmes mazināšanai 1
Paplašinot pakalpojumu pieejamību pieaugušajiem un bērniem, VCA atver jaunu poliklīniku „Dole” 5
Daudz alkohola vai kofeīna, urīnceļu infekcijas, nierakmeņi un citi iespējamie iemesli fizioloģiskās funkcijas traucējumiem 1
Aktuāli padomi ādas aizsargfunkciju stiprināšanai ziemā
Ukraiņu farmaceits Latvijā 1
Ko ēst vai ko neēst, lai dzīvotu ilgāk 10
Mēness aptieka: Farmaceiti un farmaceitu asistenti no Ukrainas sniedz ieguldījumu Latvijas iedzīvotāju farmaceitiskajā aprūpē 9
salviju izmanto veselībai 3
Dažādi augšējo elpceļu vīrusi – ko darīt veselības uzlabošanai 8
Ko svarīgi zināt par respiratori sincitiālo vīrusu 12
Astoņi ieteikumi pareizai zāļu lietošanai 6
Gudrās ēšanas ABC jeb pirmssvētku padomi vielmaiņas uzlabošanai 3
Kas ir svētku sirds sindroms, kā no tā izvairīties 5
TOP 5 notikumi veselības aprūpē 2022. gadā 3
„Mēness aptieka”: vīnu un dzirkstošo vīnu pirms Jaunā gada pērk par 50% vairāk nekā bezalkoholiskos dzērienus 3
„Mēness aptiekas” tikšanās reizē ar Latvijas Pensionāru federāciju valda siltas labestības gaisotne 5
„Mēness aptiekas” sveicieni Latvijas Paralimpiskās komitejas sportistus spēcinās sasniegumiem jaunajā gadā
Ziedot līdzekļus kādas personas ārstēšanai nākamgad paredz 10% iedzīvotāju 1
Lai elpotu – vajadzīga dzelzs 6
Kāpēc laba dāvana svētkos ir vitamīni un grāmata 9
Cukura diabēts – gluži kā vēl viens pamatdarbs. Kā ar visu tikt galā? 1
„Mēness aptieka”: sievietes sejas un ķermeņa kopšanas līdzekļus izvēlas aptiekās un specializētos veikalos, bet vīriešiem iecienītāki lielveikali 4
Ķengaragā notiks bezmaksas mērījumi sirds veselības profilaksei 5
“Veselības centru apvienība” izstādē “Medbaltica 2022” piedāvā inovatīvas diagnostikas un ārstēšanas iespējas 3
Elastīgas no silikona izgatavotas menstruālās piltuves. Kāpēc tās kļuvušas tik pieprasītas? 12
A un B plāns uzturvielu un vitamīnu nodrošināšanai
7 ieteikumi līdzsvara treniņam un kritienu profilaksei ziemā 2
Četras veselīgas apņemšanās adventes laikam 15
Mēness aptieka: Katram piektajam pēc glikozes līmeņa kontroles iesaka apmeklēt ārstu 1
Aicina noteikt glikozes līmeni asinīs un uzzināt, kā mazināt diabēta risku 1
Plāno izmaksāt prāvas kompensācijas tiem, kuriem pēc Covid-19 vakcinācijas pasliktinājusies veselība 55
Mēness aptieka: 26% Latvijas iedzīvotāju ārstniecības augu tējas iegādājas aptiekā – sabiedrībā to pazīšanas prasmes un vākšanas tradīcijas mazinās 2
Meņģelsone: Katra ģimene saprot, ko nozīmē, ka Latvijā vīrieši dzīvo vidēji 20 gadu mazāk nekā citviet 132
Zāles meklē, kur vien var. Poliklīnikas vadītāja atklāj, kādu medikamentu šobrīd trūkst visvairāk 24
Jelgavas poliklīnikas vadītāja: Medikamentu trūkuma problēma Latvijā ir sasniegusi savu pīķi, īpaši trūkst antibiotiku 25
Uzmanīgi ar mutes skalojamajiem līdzekļiem! Ārsti brīdina – var iedzīvoties pamatīgās nepatikšanās
Putina kritiķis Andrejs Piontkovskis: Ukraina izglāba Baltijas valstis
VIDEO. Līdz šim neredzēti kadri! Ārzemju brīvprātīgie karavīri darbībā Harkivas ofensīva laikā
Kreituse: Man šobrīd ir šausmīga vilšanās izglītības ministrē un arodbiedrībā
Live TEKSTA TIEŠRAIDE. Krievija savervējusi 50 ieslodzītās no Doneckas sieviešu cietuma, lai sūtītu karot
FOTO. Suņu parāde, medību trofeju izstāde, gardumi un citi brīnumi Medību dienā Liepājā
Izraudzīti dziesmu konkursa “Supernova 2023” finālisti. Vai Markuss Riva ir viņu vidū?
VIDEO. “No rītdienas jūs visi būsiet starptautiskajā meklēšanā!” Ukrainas drošības dienestam izdevies ielauzties Maskavas Zoom sarunā 49
Angļu valodas lietojums jauniešu ikdienā – modes lieta vai norobežošanās no pieaugušo pasaules?
VIDEO. Aleksandrs Lukašenko pie sevis ciemos uzaicinājis gubernatorus: viesi spiesti vakariņot pie galda, uz kura atrodas… suns
Darbu plānošana pēc Austrumu horoskopa no 21. līdz 26.jūnijam
Emīls, Egita un Monvīds – šīs dienas gaviļnieki. Kā vārds ietekmē tavu dzīvi?
Megana Mārkla pēc viesošanās Londonā gaužām neapmierināta ar 96 gadus vecās karalienes Elizabetes II “uzvedību”
VIDEO, FOTO. “Tu esi mans varonis!”: Holivudas aktieris Bens Stillers devies uz Ukrainu, lai satiktu tur Zelenski
Mūsējie uzvar īpašā auto rallijā Dānijā
Tukuma pusē teju par 40% varētu pieaugt siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifs
Kreituse: Man šobrīd ir šausmīga vilšanās izglītības ministrē un arodbiedrībā
09:12
FOTO. Suņu parāde, medību trofeju izstāde, gardumi un citi brīnumi Medību dienā Liepājā
09:08
VIDEO. Līdz šim neredzēti kadri! Ārzemju brīvprātīgie karavīri darbībā Harkivas ofensīva laikā
08:59