Mobilā versija
+6.8°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
26. maijs, 2015
Drukāt

Augļu un dārzeņu saderība veselīgām sulām

1. Kā izvēlēties sastāvdaļas sulām

1no6
Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock
Foto – Shutterstock

Ierastie dārzeņi, kas ne vienmēr šķiet gardi svaigā veidā, kļūst interesantāki, ja no tiem pagatavo sulu.

Gatavojot svaigi spiestas sulas, uztura speciāliste Inga Pūce aicina ievērot augļu un dārzeņu saderību, jo nepareizā kombinācijā tie zaudē labās īpašības. Piemēram, kopā sader pētersīļi, selerijas saknes, brokoļi un spināti. Lai atgūtu mundrumu, lieliska kombinācija ir citrusaugļi, ananasi, granātāboli un dzērvenes. Ja neizdodas aizmigt, ieteicama ķirbja un ingvera silta sula, bet, ja ikdienā ir liela emocionālā slodze, var dzert kokteili no bietēm, burkāniem, āboliem un laima.

Pavārs Normunds Baranovskis kokteiļiem iesaka par pamatu izvēlēties aptuveni 100 ml viena veida dārzeņu vai augļu sulas. Pārējās sastāvdaļas – pa 50 ml – pievieno pēc izvēles. Laima un citrona sula ir ļoti spēcīga un koncentrēta, tāpēc var būt mazāk par 20 ml.

Sulām izmanto tikai svaigus, nesavītušus augļus, kas tikko izņemti no ledusskapja, un lieto uzreiz pēc pagatavošanas.

Tiem, kuri ikdienā aktīvi nodarbojas ar sportu, īpaši ieteicamas svaigās sulas aptuveni pusstundu pirms vai pēc treniņa. Tās palīdz uzņemt un atjaunot nepieciešamās enerģijas rezerves, jo sulām ir augsts glikēmiskais indekss un tās satur t.s. ātros ogļhidrātus.

  1. Kā izvēlēties sastāvdaļas sulām
  2. Burkānu sula
  3. Ķirbju sula
  4. Biešu sula
  5. Kāpostu sula
  6. Tomātu sula

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+