Mobilā versija
-4.0°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
27. janvāris, 2015
Drukāt

Trīs vienkārši ieteikumi veselīgiem zobiem (1)

Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Zobu tīrīšana ir ierasta, bet ļoti būtiska ikdienas mutes higiēnas sastāvdaļa. Tomēr bez regulāras zobu tīrīšanas, svarīgs ir arī atbilstošs un sabalansēts uzturs. Signal zīmola vadītāja Marita Soha skaidro, kā ēšanas paradumi var ietekmēt zobu veselību.

Remdē slāpes ar ūdeni
Zobu bojāšanās – kariesa pamatiemesls ir minerālvielu disbalanss mutes dobumā. Visbiežākais paradums, kas veicina zobu bojāšanos ir sulu, gāzēto dzērienu vai cita saldināta dzēriena lietošana slāpju remdēšanai. “Saldinātie dzērieni var novājināt zobu virsmu, kā rezultātā tiek mīkstināti zobu audi un tie ātrāk nolietojas. Cukuru saturošu dzērienu lietošana veicina zobu kariesu izraisošu baktēriju veidošanos mutē, tādēļ, kad esat izslāpis, ir īpaši svarīgi dzert ūdeni.” skaidro Latvijas Zobu Higiēnistu asociācijas valdes priekšsēdētāja, zobu higiēniste Gunta Dukse.

Ēd četras reizes dienā
Gandrīz visas maltītes, kuras ieturam ikdienā, satur cukuru. Katras maltītes laikā tiek dota enerģija dabiskiem mikrobiem, kas dzīvo mutē, tādēļ rodas pienskābe, kas stimulē zobu kariesa veidošanos. Tāpēcļ bieža ēšana, ko pavada pienskābes izplatība, nolieto zobus. Kariesa dēļ ir vērts ievērot zobiem draudzīgu ēšanas režīmu, kas nozīmē ievērot vismaz 3-4 h stundu pauzes starp ēdienreizēm. Tas dod laiku siekalām tikt galā ar skābi.

Izvairies no našķošanās starp ēdienreizēm
Pastāvīga našķošanās starp ēdienreizēm veido disbalansu mutē esošajām dabiskajām minerālvielām. Tas rezultējas neatgriezeniskos cieto audu bojājumos un mīkstina zobus, padarot tos vājus un viegli bojājamus. Cilvēks pamana caurumu tikai tad, kad zobu emalja jau ir tikusi traumēta. “Piemēram, pēc cepumu vai čipsu ēšanas skābju uzbrukums zobiem ilgst vairākas stundas pēc maltītes beigām. Tādēļ ir vērts atteikties no našķošanās starp ēdienreizēm un sniegt saviem zobiem nedaudz atelpas.” iesaka Marita Soha.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Sie butu ta ka pasi niecigakie ieteikumi. Pirmam kartam, katram ir jadodas pie higienista attiecigi vai nu 2 reizes gada vai 4x gada, ja ir nepieciesama dzila tirisana. Otram kartam, katru dienu vismaz 1x diena vakara, ir jalieto zobu diegs un jalieto pareizi! Tresam kartam, jadodas pie zobarsta uz profilakses parbaudem. Ceturtkart, ir jalieto automatiska zobu birste un jalieto 2-3 x diena, nelietojot 30 min pec esanas. Piektkart, jalieto mutes skalojamais lidzeklis, vai nu tads, kas tiek pardots jebkura veikala vai specials izrakstits.
    Katram skabju un bakteriju limenis mute ir savadaks, tapec udens dzersana un reguleta maltisu uzturesana nebus iemesls, kas palidzes uzturet bakteriju limeni kartiba.

Draugiem Facebook Twitter Google+