Edmunds Zivtiņš: “Lai arī kā mums negribētos braukt ar skaistiem, jauniem vilcieniem, mēs viņus neesam pelnījuši” 180

“Pirmkārt, es redzu šeit vienu lietu – mēs dzīvojam pāri saviem līdzekļiem. Lai arī kā mums negribētos braukt ar skaistiem, jauniem vilcieniem, mēs viņus neesam pelnījuši,” tā TV24 raidījumā “Preses klubs” sacīja 14. Saeimas deputāts (LPV) un bijušais Ceļu policijas priekšnieks (2004-2014) Edmunds Zivtiņš, diskutējot par jauniegādātajiem “Škoda Vagonka” Čehijā ražotajiem elektrovilcieniem, kas Latvijā sāka kursēt 2023.gada decembrī četros maršrutos Tukuma, Aizkraukles, Skultes un Jelgavas virzienā.

Reklāma
Reklāma
“To bezjēdzīgo brīvdienu 1. maijā sen bija laiks izbeigt.” Sociālo tīklu lietotāju viedokļi par 1.maiju kā oficiālu brīvdienu
Kāpēc ar gadiem pieaug svars? Kaloriju skaitīšana nepalīdzēs, lūk, kas tev jādara
RAKSTA REDAKTORS
“Kad sāku rādīt slaidus par Ukrainu, redzēju, ka vairāki skolēni novērsa skatienu…” Pieredzes stāsts par krievvalodīgajiem jauniešiem 7
Lasīt citas ziņas

“Otrkārt, šie te jaunie vilcieni faktiski tērē tikai resursus, viņi jau nenes mums nekādu peļņu. Skaidrs, ka sabiedriskais transports visā pasaulē ir dotējams, bet ne tik lielā apmērā, kā pie mums šeit Latvijā. Līdz ar to šobrīd satiksmes ministra galvenais uzdevums būtu izdomāt, kā izveidot tādu sabiedriskā transporta struktūru, tādu sistēmu, lai viņa būtu pēc iespējas mazāk dotējama,” tā uzsvēra “Preses klubā” Zivtiņš.

Zivtiņš pie viena gan norāda, ka, protams, ir patīkami braukt ar jauniem vilcieniem. “Kurš negribētu braukt ar jaunu Mercedes? Protams, ka gribētu! Bet šobrīd tas ir pāri mūsu līdzekļiem,” pārliecināts ir Saeimas deputāts.

CITI ŠOBRĪD LASA

Zivtiņš TV24 raidījumā minēja arī piemēru, kas norāda uz to, ka būtu jāuzlabo pasažieru vilcienu darbība un efektivitāte.

“Rīgā tikai viens maršruts, pieņemsim, 3.autobuss mēneša laikā pārvadā apmēram 18 miljonus pasažieru. Tas ir tikpat daudz, cik viss “Pasažieru vilciens” gadā pārvadā! Nu, tātad šeit kaut kas nav kārtībā. Ir jādomā, ir jāveido, jābūvē jauna sistēma, kur te par pamatu ņem vilcienu un tramvaju, un trolejbusu. Un Rīga ar visu aglomerāciju ir jāveido pilnīgi vienoti, pilnīgi no jauna! Un tad jau jāskatās – spējam mēs pelnīt?” tā uzsvēra Zivtiņš, paužot savas domas par jaunajiem “Vivi” elektrovilcieniem, kas sākuši kursēt Latvijā.

Jau vēstīts, ka 2023.gada 15.decembrī “Pasažieru vilciens”(PV) sāka pasažieru pārvadājumus ar trim jaunajiem elektrovilcieniem Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā, savukārt 16.decembrī jaunie elektrovilcieni sāka kursēt arī Jelgavas virzienā.

Otrdien, 2.janvārī, pasažieru pārvadājumiem bija pieejami seši jaunie elektrovilcieni, jo pieciem vilcieniem bija konstatētas dažādas nepilnības.

Visi atklātie jauno elektrovilcienu defekti tiek novērsti garantijas ietvaros, tā trešdien, 3.janvārī, tviterī vēstīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) pēc tiešsaistes tikšanās ar PV valdi un Čehijas uzņēmuma “Škoda Vagonka” vadību. “Latvija nemaksās ne centu par jauno elektrovilcienu defektu novēršanu. Trīs vilcieni jau tika salaboti mazāk nekā 24 stundu laikā”, papildina Briškens.

“Pasažieru vilciena” pārstāvji skaidroja, ka uzņēmums no Čehijas kompānijas “Škoda Group” ir saņēmis kopumā 17 jaunos elektrovilcienus un no tiem 11 vilcieni ir gatavi izmantošanai dzelzceļa līnijās. Vienlaikus tuvāko darba dienu laikā plānots veikt pirmo tehnisko apkopi pārējiem sešiem jaunajiem vilcieniem, lai tos varētu sākt izmantot pasažieru pārvadājumos.

Reklāma
Reklāma

Visus 32 jaunos elektrovilcienus PV varētu saņemt līdz 2024.gada vidum. Sākotnēji bija plānots, ka Čehijas uzņēmumam “Škoda Vagonka” līdz 2023.gada beigām PV ir jāpiegādā 23 elektrovilcienus, bet 2024.gadā – deviņus elektrovilcienus.

Jauno elektrovilcienu "Vivi" pārvadājumu uzsākšanas svinīgais pasākums, 15.12.2023
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.