Publicitātes foto.

Kā praksē realizēt Jaunā gada mērķus. Personības trenera Mārtiņa Vecvanaga ieteikumi 0

Jaunais gads daudziem iesākas ar jaunām apņemšanām, mērķiem un centieniem. Bet kā rīkoties, lai nospraustie mērķi pārvēršas realitātē? Personības attīstības treneris Mārtiņš Vecvanags dalās noderīgos ieteikumos, kas ļaus 2020. gadā piepildīt iecerēto un veiksmīgāk virzīties uz savu izvirzīto mērķu piepildīšanu.

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 6
Lasīt citas ziņas

Izvirzot Jaungada mērķus un apņemšanās, ir svarīgas divas lietas – konkrēts mērķis un patiesa motivācija. Reizēm tās lietas, pēc kurām dedzīgi tiecamies, radušās kādas ilūzijas vai impulsu rezultātā. Taču pirmkārt mērķim ir jābūt personīgi svarīgam, jo citādi cilvēkam nebūs motivācijas to sasniegt. Otrkārt, mērķu izvirzīšanā ir ārkārtīgi svarīgi nodefinēt termiņu un veidu, kā mērīt šo mērķi (ar skaitļiem un faktiem) un tā sasniegšanu.

Katra veiksmīgi sasniegta mērķa aizkulisēs ir precīzi izmērīti dati, kas liecina par to, ka mērķis ir sasniegts un vēl pie tam tiek atspoguļots kā sasniegts. Lai visi dati nebūtu jāatceras no galvas, talkā nāk viedpalīgi. Viens no mūsdienīgiem palīgiem savu sasniegumu mērīšanā ir viedpulksteņi, piemēram, nesenais jaunums tirgū – Huawei GT2 viedpulkstenis, kuram ir ietilpīga atmiņa, kā arī jutīgi sensori, lai spētu izsekot vissīkākajiem datiem, ko tam sniedz mūsu ķermenis. Šīs tehnoloģijas ir paredzētas, lai monitorētu progresu mērķu sasniegšanas virzienā un apbalvotu par mazajām sasniegtajām uzvarām ceļā uz lielo mērķi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Uzlabo savu veselību, sasniedzot nelielus iknedēļas mērķus

Veselības uzlabošana, iespējams, ir viens no biežāk izvirzītajiem mērķiem, ko katrs no mums solās uzsākt un turpināt katru gadu. Uzstādot šo mērķi, ir jābūt skaidram atskaites punktam, kurā sākuma brīdī ķermenis atrodas. Pēc tam, vadoties pēc šī atskaites punkta un vēlamā rezultāta, nepieciešams veidot plānu, lai nokļūtu no punkta A (šodienas atskaites punkta) uz punktu B (izvirzīto mērķi).

Piemēram, vēlme sportot vairāk – mērķis būtu gada laikā noskriet 2000km, tātad ir jādomā par to, cik kilometru ir jānoskrien šodien, rīt un parīt, lai pakāpeniski virzītos uz mērķi.

Ar viedierīces palīdzību iespējams izsekot nostaigātās, noskrietās, pārvarētās vai nopeldētās distances garumam, kā arī sadedzināto kaloriju daudzumam, un saņemt atgādinājumus par to, kad ir jādodas trenēties vai treniņa laikā ir jāatpūšas vai jāpadzer ūdens. Viss, kas puksteņa īpašniekam jādara, jāuzstāda mērķi kādā no sporta programmām, kas atrodamas pulkstenī un sabiedrotajā – GT2 (dienā uzkāptajiem pakāpieniem, konkrētam kaloriju patēriņam, vingrošanas biežumam utt.), lai viedais pulkstenis spētu kļūt par mērķu sasniegšanas labāko asistentu.

Atrodi sev svarīgus iemeslus mērķa sasniegšanai

Svarīgākais ir precīzi definēt – ar ko sāku, kas ir tas, ko vēlos un kāpēc to vēlos. Un tajā brīdī, atrodoties šī ceļa sākumā, ir jāpieraksta motivatori, kuru dēļ ir vēlme sasniegt konkrēto mērķi. Brīžos, kad šķiet, ka mērķis ir tāls un nav sasniedzams, ieteicams šo sarakstu pārlasīt, lai atgādinātu sev, kāpēc bija un ir vēlme sasniegt mērķi.

Reklāma
Reklāma

Katram ir jāatrod savs veids, kā motivēt sevi, jo ne visiem derēs vienādas metodes. Pārlasīt sarakstiņu, piekārt sev nozīmīgu bildi pie sienas, no rīta mērķus skaitīt kā pantiņu – to visu var paveikt, tikai jāļauj vaļa fantāzijai un patur prātā mērķa sasniegšanas svinības, kas ir īpaši patīkamas pēc padarīta darba.

Dalies ar to, kā sasniedz savus mērķus

Novembra beigās sākta Huawei zīmola kampaņa “Vissvarīgākais stāsts esi Tu pats”, kuras ietvaros sagatavotas īsfilmas veidā tiks publicēti motivējoši personiski stāsti, lai iedvesmotu cilvēkus nepadoties un tiekties pretī saviem mērķiem.

“Mēs vēlamies mudināt cilvēkus dalīties arī ar saviem stāstiem, atklājot to, kā katrs ar neatlaidību un apņēmību tiecamies pretim saviem mērķiem. Ar šiem stāstiem gribam izcelt, cik daudz mērķtiecīgu cilvēku ir mūsu vidū, un atgādināt, ka savu sapņu piepildījumu sasniegšana bieži vien ir smaga darba, gribasspēka un centības kombinācija,” pauž Huawei CBG mārketinga komunikācijas vadītāja Latvijā Gunta Kursiša. Kampaņas ietvaros šajos stāstos uzsvars tiek likts uz cilvēcīgajām emocijām un grūtībām, kas katram no mums jāpārvar, lai sasniegtu savus izvirzītos sapņus.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.