Pirmais autobusu pārvadājumu komercmaršruts no rītdienas būs starp Rīgu un Daugavpili. Autobusu reisu būs mazāk un biļetes dārgākas.
Pirmais autobusu pārvadājumu komercmaršruts no rītdienas būs starp Rīgu un Daugavpili. Autobusu reisu būs mazāk un biļetes dārgākas.
Foto: Timurs Subhankulovs

“Katrs pārvadātājs var piedāvāt savu cenu.” Autobusa biļete braucienā starp Rīgu un Daugavpili kļūs dārgāka 16

Ilmārs Randers, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

“Latvijas Avīze” jau ziņoja, ka pirmais autobusu pārvadājumu maršruts, kurā pasažieru pārvadājumus Latvijā sāks nodrošināt komerciālo reisu ietvaros, no 1. septembra būs starp Rīgu un Daugavpili.

Tagad noskaidrojies, ka ar rītdienu reisu šajā autobusu maršrutā būs mazāk un biļetes dārgākas.

LA
LA.LV
Stāsti
“Neiedomājos, ka suņa adopcija var izvērsties šādi”: “Ulubele” par 300 eiro adopcijā atdod neārstējami slimu suni 22
1 diena
LE
LETA
Ziņas
Perevoščikovs: Covid-19 Latvijā izplātās ļoti strauji, taču ir arī dažas labas ziņas
3 stundas
LA
LA
Ziņas
“Mums priekšā ir sešas līdz astoņas ļoti grūtas nedēļas,” stāsta zinātnieks Ambainis 156
1 diena
Lasīt citas ziņas

Komercpārvadājumu uzsākšana nozīmē to, ka valsts šo maršrutu vairs nedotē, proti, nepiemaksā starpību starp pasažieru samaksāto biļešu cenu un iztrūkumu.

Tāpat biļešu cena vairs nav valsts noteikta un katrs pārvadātājs var piedāvāt savu cenu.

“Nordeka” atsakās, vedīs “Daugavpils autobusu parks”

Valsts dotētos pārvadājumus šajā maršrutā līdz 1. septembrim nodrošina “Nordeka”, un brauciena cena no viena galapunkta līdz otram ir 9 eiro.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šī uzņēmuma pārstāvis medijus informējis, ka pilnu marš­rutu parasti nobraucot tikai viena trešdaļa pasažieru, turklāt apmēram trešdaļu veidojot tā kategorija, kurai ir braukšanas maksas atvieglojumi.

Ar to biļetes cenu, kāda ir tagad, “Nordeka” bez dotācijas noteikti vairs nespētu izbraukt pat “pa nullēm”.

Ņemot vērā vēl to, ka autobusos ir arī pasažieru skaita ierobežojumi Covid-19 pandēmijas dēļ (bija 80% salona piepildījums, no 27. augusta saskaņā ar Slimību profilakses un kontroles centra datiem 14 dienu kumulatīvais Covid-19 gadījumu skaits Latvijā palielinājies virs 100 jaunu saslimšanas gadījumu uz 100 000 iedzīvotāju, tāpēc turpmāk līdz tālākajām norādēm pieļaujamais pasažieru skaits, ko var uzņemt vienā sabiedriskajā transportlīdzeklī, ir 65% no tā ietilpības un tikai atsevišķos gadījumos – 70%), pilnas biļetes cenai, pēc “Nordekas” aprēķiniem, 9 eiro vietā jābūt 18 eiro, tādēļ vismaz pagaidām tas no pārvadājumiem šajā maršrutā atsakās.

Kā informējusi Autotransporta direkcija (ATD), patlaban komercmaršruta atļaujai pieteikusies un to saņēmusi ir SIA “Daugavpils autobusu parks”, kas nodrošinās sešus reisus dienā (līdz priekšpusdienai trīs no Daugavpils uz Rīgu un pēcpusdienā – tikpat atpakaļ) ar pagaidām prognozēto biļetes cenu 10–14 eiro robežās.

Būs konkurence

Kā izteicies ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš, cena varot vēl mainīties pārvadātāja noteikto akciju un arī konkurences ietvaros.

Saskaņā ar direkcijas rīcībā esošo informāciju tuvākajā laikā maršruta Rīga–Daugavpils komercpārvadājumu atļaujai pieteikšoties vēl vismaz viens pārvadātājs, tādējādi reisu skaits un arī konkurence šajā savienojumā būšot lielāki.

Lielas ietilpības autobusu vecums, ar ko nodrošinās pasažieru pārvadājumus pēc komerciāliem principiem, nedrīkst pārsniegt 15 gadus, bet mikroautobusu vecums – astoņus gadus.

Autobusiem jābūt aprīkotiem ar elektronisko maršruta zīmi, kas izvietota transportlīdzekļa priekšpusē, kā arī zīmē jānorāda piederība komerciālajiem maršrutiem – lielais burts “K”.

Pārvadātājam jānodrošina iespēja samaksāt par biļeti bezskaidras naudas veidā, kā arī paziņojumiem autobusā par gaidāmo pieturu jābūt gan audio, gan vizuālā formātā.

Pasažieri, kuri saņem braukšanas maksas atvieglojumus reģionālajos maršrutos, būs tiesīgi tos izmantot arī komerciālajos maršrutos.

Ar vilcienu ātrāk un lētāk, tikai jāsapoš stacijas

Daugavpils dzelzceļa stacija dienas vidū: bedraini, ar zālēm aizauguši peroni asfalta aplupušajās vietās. Pati ēka drīzāk atgādina graustu, nevis Latvijai nozīmīgu, starptautisku dzelzceļa mezglu, kur gaida arī pasažierus.
Foto: Ilmārs Randers

Nokļūt uz Daugavpili, izmantojot valsts dotētu autobusu, viena iespēja pasažieriem vēl paliek – maršruts Nr. 7493 Rīga–Ilūkste–Daugavpils, kas ved gar Daugavas otru krastu, atcelts nav.

Taču ātrāk, ērtāk un lētāk izbraukt šo maršrutu ir ar vilcienu, kurā pilna biļete šobrīd maksā 6,53 eiro. Līdz šim satiksmi starp Rīgu un Latvijas otro lielāko pilsētu nodrošināja seši pasažieru vilcienu reisi (trīs turp un trīs atpakaļ).

Lai veidotu biežāku satiksmi starp Daugavpili un Rīgu, 27. augustā Sabiedriskā transporta padome atbalstījusi ATD priekšlikumu, sākot ar 1. septembri, nodrošināt vēl divus vilciena reisus šajā maršrutā, kas līdz šim kā papildu reisi kursējuši tikai brīvdienās.

Līdz ar to no rītdienas pasažieru vilcienu, kas no Rīgas izbrauc plkst. 13.01, bet no Daugavpils plkst. 13.07, sāks kursēt katru dienu, un kopumā tie būs astoņi.

Šāds solis noteikti ir apsveicams, un cerams, ka tas ir neatgriezenisks satiksmes ministra Tāļa Linkaita uzstādījuma par vilciena kā sabiedriskā transporta “mugurkaula” realizēšanā.

Tāpat arī cerams, ka pasažieru apkalpošanai mūsdienām atbilstošus ieguldījumus atbildīgās valsts ie­stādes un uzņēmumi spēs veikt ne tikai Centrālajā dzelzceļa stacijā Rīgā, bet arī citur Latvijā.

Daugavpils stacijā skats ir nožēlojams: pati ēka drīzāk atgādina graustu, nevis visai Latvijai nozīmīga dzelzceļa mezgla pilsētas staciju, kādreiz skaistās akmens kāpnes no pilsētas puses – daļa slēgta remontam, otra daļa izļodzītiem pakāpieniem, iekāpšanas peroni – joprojām zemie, ar bedrainu un zālēm aizaugušu asfaltu aplupušajās vietās.

Kases slēgtas, pašā stacijā – neviena cilvēka. Tukšums un nolemtības sajūta, nav brīnums, ka cilvēki izvēlas braukt ar autobusiem.

Komercreisu veidošana turpināsies

ATD paredzējusi izvērtēt arī iespējas, ka valsts garantētā jeb dotētā sabiedriskā transporta kustības sarakstus turpmāk nāksies pieskaņot komerciālo reisu grafikam, jo šīs prakses ieviešanu pasažieru pārvadājumos turpmāk tikai paplašinās.

Piemēram, lai pasažieri varētu pārsēsties no viena transporta citā un ērtāk nokļūt galamērķī, valsts dotētie autobusi pievedīs pasažierus līdz komerciālajiem maršrutiem.

Tāpat, mainoties vilcienu kustības sarakstam, pārvadātāji varēs pieteikties uz jaunu komerciālā reisa izpildes laiku.

SAISTĪTIE RAKSTI

Paredzēts, ka no šā gada 1. oktobra pasažieru pārvadājumus pēc komerciāliem principiem ieviesīs maršrutā Rīga–Jaunķemeri, Rīga–Sloka, Rīga–Olaine un Rīga–Salaspils, bet no 2022. gada 1. janvāra – maršrutā Rīga–Jelgava, Rīga–Ogre un Rīga–Sigulda.

Pieteikties atļaujas saņemšanai šobrīd var uz jebkuru no minētajiem maršrutiem. Maršruta atļaujas izsniegs uz trim gadiem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
LA
LA.LV
Stāsti
“Neiedomājos, ka suņa adopcija var izvērsties šādi”: “Ulubele” par 300 eiro adopcijā atdod neārstējami slimu suni 22
1 diena
LE
LETA
Ziņas
Perevoščikovs: Covid-19 Latvijā izplātās ļoti strauji, taču ir arī dažas labas ziņas
3 stundas
LA
LA
Ziņas
“Mums priekšā ir sešas līdz astoņas ļoti grūtas nedēļas,” stāsta zinātnieks Ambainis 156
1 diena
LA
LA
Ziņas
“Tā ir plastmasa, zinām, ka cilvēkam kaitīga. Vai tiešām tas jānodara mūsu bērniem?” Aizsilniece par FFP2 respiratoriem 189
20 stundas
LA
LA.LV
Kokteilis
Tev ir izvēle – vai nu padodies vai meklē citu ceļu un iet tālāk! Horoskopi 17.janvārim
12 stundas
Lasīt citas ziņas
LE
LETA
Ziņas
Rīgā un pilsētas apkārtnē brīdinājums par vētru paaugstināts līdz sarkanajam līmenim
21 minūtes
LE
LETA
Ziņas
Valainis rosina apkures cenu pieauguma dēļ piešķirt vienreizēju 200 eiro pabalstu pensiju saņēmējiem
2 minūtes
LE
LETA
Ziņas
Līdz šim pret Covid-19 vakcinēti vairāk nekā 5000 bērnu vecumā no 5 līdz 11 gadiem
1 stunda
VB
Valdis Bērziņš
Ziņas
Kijeva par kiberuzbrukumu tur aizdomās Maskavu, Kremlis Krievijas saistību ar to noliedz
53 minūtes
LE
LETA
Ziņas
Valainis rosina apkures cenu pieauguma dēļ piešķirt vienreizēju 200 eiro pabalstu pensiju saņēmējiem
11:37
LE
LETA
Ziņas
Rīgā un pilsētas apkārtnē brīdinājums par vētru paaugstināts līdz sarkanajam līmenim
11:13
VB
Valdis Bērziņš
Ziņas
Kijeva par kiberuzbrukumu tur aizdomās Maskavu, Kremlis Krievijas saistību ar to noliedz
10:42
LE
LETA
Ziņas
Perevoščikovs: Covid-19 Latvijā izplātās ļoti strauji, taču ir arī dažas labas ziņas
3 stundas
KS
Kārlis Streips
Ziņas
Kārlis Streips: Varam būt milzīgi pateicīgi, ka 2004. gadā NATO pārvarēja šaubas un uzņēma mazu valstiņu ar maziem bruņotajiem spēkiem savā ierindā 70
3 stundas
LE
LETA
Ziņas
Lielā daļā Latvijas spēkā oranžās pakāpes brīdinājums par vētru
4 stundas
LA
Latvijas Avīze
Ziņas
Slepenās frontes kareivis, mānīgie testi un dzērājšoferu problēma. Nedēļas notikumu apskats
3 stundas
IE
Ināra Egle
Ziņas
Vai Pašvaldību likumu mantos 14. Saeima?
2 stundas
LA
LA
Ziņas
“Ir trīs priekšlikumi, kas nekavējoties jāpieņem!” Kaminskis par enerģētikas krīzi un iespējamiem pabalstiem
5 stundas
LA
LA.LV
Ziņas
“Pagaidām tiksim galā, bet kā būs tālāk?” Rīdzinieks dalās ar pieaugošajiem rēķiniem
1 stunda
LA
LA.LV
Ziņas
Ja Latvijā viss ciet, kāpēc lai uz šejieni brauktu? Nemiro par to, kā mūs redz pasaulē 8
5 stundas
LE
LETA
Ziņas
Raidījums: VID plānotajā rotācijā amati būs jāatstāj Pelēkajai, Podiņam un virknei citu vadošo darbinieku 5
14 stundas
LE
LETA
Ziņas
Lietā par it kā Pulkam paredzēta kukuļa piesavināšanos sodīts Edvīns Kočāns, ziņo “De facto” 5
14 stundas
LA
LA
Ziņas
“Ir kovida laiks un ģimenes atrodas ļoti dažādās situācijās,” Ašeradens uzskata, ka cilvēkiem vēl vairāk jāpalīdz nomaksāt rēķinus
4 stundas
LA
LA
Ziņas
Viktors Runtulis: “Antikovidnieki” ir kā ticība un ticīgu cilvēku tu nepārliecināsi!
4 stundas
LE
LETA
Ziņas
Brīdina par iespējamu Rīgas teritoriju applūšanu pirmdienas pēcpusdienā 7
15 stundas
LE
LETA
Ziņas
Ķibermanis triumfē EČ bobslejā četriniekiem 4
18 stundas
GN
Gunārs Nāgels
Ziņas
Gunārs Nāgels: Katrā karā visas puses veic kara noziegumus – lielākā vai mazākā apmērā. Galvenais ir nebūt zaudētāju pusē 64
1 diena
ZB
Zigmunds Bekmanis
Ziņas
“Pētījumos iezīmējas, ka 1989. gads bija viens no lūzuma punktiem,” Karušs uzskata, ka arvien biežāk piedzīvosim ekstremālus laikapstākļus 6
1 diena
LA
LA
Ziņas
“Amerikā ārsti, kuriem ir omikrons vieglā formā, turpina strādāt,” Aizsilniece norāda, kāpēc Latvija atkal “iebremzē” 250
1 diena
LA
LA
Kokteilis
“Līdz šodienai neesmu sapratis, kur aizgāja tie 60 miljoni,” Maestro pēc simtgades svinībām, kas beidzās 2021. gadā 106
1 diena
AK
Aija Kaukule
Kokteilis
“Es sevi dēvēju par veselīga un laimīga dzīvesveida entuziasti!” Jaunā “Māmiņu kluba” vadītāja Kristīne iepazīstina ar savu ikdienu 26
2 dienas
LE
LETA
Ziņas
Neviena valsts to vairs nespēj! Dumpis par testēšanu un omikronu 117
2 dienas
AL
Anda Līce
Ziņas
Anda Līce: Vecāki ir iedomājušies, ka skolotāji, tāpat kā oficianti, ir tikai un vienīgi apkalpojošās sfēras pārstāvji 44
2 dienas
LA
LA
Ziņas
“Ne visi darbinieki apzinās, cik viņi izmaksā darba devējam,” Uzņēmējs atklāj, kam būtu jāmainās, lai varētu maksāt lielākas algas 98
1 diena
VS
Viesturs Sprūde
Stāsti
“Sensacionālās ziņas ļoti patika – ka kāds nomušīts, par zādzībām, visādām nelaimēm. Tieši tāpat kā tagad!” stāsta Vilks un Daija 2
1 diena
LK
Linda Krāģe
Kokteilis
Nedēļas sākums gaidāms ļoti emocionāls! Horoskopi no 17. līdz 23. janvārim
14 stundas