Publicitātes foto

Visaltruistiskāk noskaņotā Latvijas sabiedrības daļa: jaunā paaudze 0

Šī gada sākumā Latvijā veiktais pētījums* apliecina, ka vairāk nekā puse jeb 53% iedzīvotāju ir gatavi iesaistīties labdarībā. Visatvērtākie šādām iniciatīvām ir tieši jauno paaudžu pārstāvji – mileniāļi (Millennials) un Z paaudze (Generation Z). Šādus rezultātus praksē apliecina arī nesen uzsāktās labdarības akcijas “Sūti spēles jauniem uzvarētājiem!” aktīvāko ziedotāju profils – apvienojoties kolektīvos, galda spēles SOS Bērnu ciematiem ziedojuši gan deju kolektīvi, gan kori, gan arī dažādi radošo profesiju pārstāvji, kā arī jaunās ģimenes.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
Lasīt citas ziņas

Izvēles iespējas iesaistei dažādās labdarības aktivitātēs Latvijas iedzīvotājiem ik gadu kļūst aizvien plašākas. Tomēr ne visi tām ir atvērti. Pētījums parāda, ka starp gatavību iesaistīties labdarībā un respondenta vecumu iespējams vilkt paralēles – jo jaunāka paaudze, jo atvērtāka – 62% iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem labprāt iesaistās labdarībā, turpretī vecumā no 60 līdz 74 gadiem šādu apņēmību apliecina vien 44%.

Sākotnēji varētu likties, ka šādi rādītāji saistīti ar dažādo ienākumu līmeni, taču starp personām, kuru personīgie ienākumi mēnesī ir līdz 300 eiro, un personām, kuru ienākumi pārsniedz 900 eiro, rādītāji ir līdzvērtīgi.

CITI ŠOBRĪD LASA
Tomēr vispārsteidzošākie ir dati, kas parāda, ka vismazāk atvērtie iesaistei labdarībā ir mūsu galvaspilsētas Rīgas iedzīvotāji – tikai mazāk nekā puse jeb 48% apliecinājuši šādu gatavību.

Rīdziniekus aiz sevis atstājuši gan lauku iedzīvotāji ar 52%, gan citu pilsētu iedzīvotāji ar 59%.

Jaunos spēlētājus Omniva noliktavā šobrīd jau gaida puzles, Cirki, Riču Raču, Monopoli, Katanas Ieceļotāji, Latvijā radītās Ice Cool un daudzas citas spēles. Tiesa, vairums ir stratēģiska rakstura, taču saņemtas arī tādas spēles, kā Twister un galda teniss, kas jaunajiem spēlētājiem liks ne tikai prātot, bet ļaus arī aktīvi izkustēties. Viens ziedotājs spēles papildinājis pat ar personalizētu kartīti, pievienojot uzmundrinājumus saņēmējiem.

“Sūti spēles jauniem uzvarētājiem!” ir labdarības akcija, kuras ietvaros iedzīvotāji tiek aicināti ziedot jaunas vai lietotas, bet labas galda spēles (pilni komplekti) Latvijas SOS Bērnu ciematu asociācijas paspārnē esošajām ģimenēm un vairāk nekā 900 bērniem.

Galda spēles var nosūtīt bez maksas no ikviena Omniva pakomāta visā Latvijā. Labdarības akcija norisinās jau divas nedēļas un noslēgsies šīs nedēļas beigās – 10. februārī. Bezmaksas sūtījuma kodi pieejami mājaslapā: www.omnivaakcija.lv.

*Omniva Latvija veiktajā pētījumā sadarbībā ar aģentūru OMD Latvija piedalījās 715 respondenti no visas Latvijas vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums norisinājās interneta vidē šī gada janvāra vidū.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.