Foto – LETA

Aptieku īpašnieki mudina e-veselības tehniskos uzlabojumus veikt pārdomāti 0

Pārstāvot aptieku intereses, biedrība “Aptieku īpašnieku asociācija” (AĪA) kopš e-receptes apkalpošanas sākuma ir apkopojusi problēmas, kas saistītas ar e-veselības lietošanu. Lai kopīgi novērstu konstatētās problēmas un pilnveidotu e-veselības sistēmu, biedrība ir vērsusies pie Nacionālā veselības dienesta ar ierosinājumiem un priekšlikumiem, informē AĪA valdes priekšsēdētājs Jānis Lībķens.

Reklāma
Reklāma
Daudzas šo nezina! 15 populārākās sieviešu kļūdas seksā 11
7 produkti, kurus nedrīkst otrreiz sildīt: tie var nodarīt būtisku kaitējumu veselībai 40
Kadirovam daudz nav atlicis – viņš mirst. Čečenijas līdera nāve var ievilkt Putinu jaunā karā 144
Lasīt citas ziņas

Aptiekas jau vairākkārt ir saņēmušas informāciju no Nacionālā veselības dienesta par e-veselības sistēmas tehniskajiem darbiem, kuru rezultātā aptiekas darba laikā ir paredzami traucējumi e-veselības sistēmas darbībā. To dēļ bijuši pārtraukumi e-receptes apkalpošanā ne tikai vakara stundās, bet arī dienas laikā.

Šādos brīžos, kad e-veselības sistēma nestrādā, klienti vai nu ilgi gaida vai neapmierināti pamet aptieku, nesaņemot nepieciešamās zāles pret e-recepti, par ko vaino farmaceitus un aptiekas. Dažkārt e-veselības sistēma mēdz strādāt ar tehniskām problēmām, t.i., ar īslaicīgiem pārtraukumiem. Pat dažu minūšu pārtraukums rada darba grūtības farmaceitam, taču visvairāk aptiekas klientam, gaidot, kamēr e-veselības sistēma atsāks strādāt. Kopumā tas iedragā uzticamību e-veselības sistēmai un paildzina adaptācijas laiku lietošanai gan no klientu, gan farmaceitu puses.

CITI ŠOBRĪD LASA

“No aptiekām saņemam sūdzības, ka farmaceiti un farmaceitu asistenti, kas uzsākuši darbu citā aptiekā, nevar lietot e-veselību, jo savlaicīgi nenotiek datu apmaiņa starp Nacionālā veselības dienesta un Latvijas Farmaceitu biedrības datu bāzēm. Rezultātā arī cieš pacienti, jo aptiekas darbinieki nevar lietot e-veselību un apkalpot pacientiem izrakstītās e-receptes. Kā vēl viens risināms jautājums uzlūkojams arī tas, ka nav dokumenta, kas reglamentētu Nacionālā veselības dienesta rīcību pēc problēmas pieteikšanas no aptieku puses,” skaidro J.Lībķēns.

Biedrības “Aptieku īpašnieku asociācija” norāda, ka minētās problēmas ir risināmas kopīgā darbā un aicina Nacionālajam veselības dienestu e-veselības sistēmas tehniskos uzlabošanas darbus veikt diennakts nakts periodā, lai tas skartu pēc iespējas mazāk e-veselības sistēmas lietotājus un aptieku klientus. Tāpat biedrība lūdz veikt visus nepieciešamos tehniskos e-veselības sistēmas uzlabojumus, lai nākotnē nerastos sistēmas darbības pārtraukumi, kā arī maksimāli samazinot gadījumus, kad e-veselības sistēmas darbība tiek pārtraukta. Automatizēta datu apmaiņa ar Latvijas Farmaceitu biedrību atrisinātu lietotāju reģistrēšanu bez aizkavēšanās. Aptiekas novērtētu arī pienācīgu lietotāju atbalsta nodrošinājumu, sniedzot skaidru un saprotamu atbildi par problēmas novēršanu un reakcijas laiku.

Aptiekas aicina Nacionālo veselības dienestu veikt uzlabojumus e-veselības sistēmas darbībā un tehnisko uzlabojumu darbu organizēšanā, ņemot vērā norādītās problēmas, lai aptiekas turpmāk varētu paļauties uz e-veselības sistēmas darbības nepārtrauktību un aptiekas apmeklētājiem zāles pret e-receptēm varētu izsniegt bez aizkavēšanās.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.