NMPD vadītāja Liene Cipule.
NMPD vadītāja Liene Cipule.
Foto: Liene Cipule/LETA

Cipule: Pērn par 26 % samazinājies nāves gadījumu skaits, gaidot brigādes ierašanos 0

Pērn salīdzinājumā ar 2017.gadu par 26% samazinājies nāves gadījumu skaits, kamēr neatliekamās medicīniskās palīdzības (NMPD) brigāde dodas uz izsaukumu, Latvijas Radio raidījumā “Krustpunktā” norādīja NMPD dienesta vadītāja Liene Cipule.

Reklāma
Reklāma
Kāpēc ar gadiem pieaug svars? Kaloriju skaitīšana nepalīdzēs, lūk, kas tev jādara
RAKSTA REDAKTORS
“Kad sāku rādīt slaidus par Ukrainu, redzēju, ka vairāki skolēni novērsa skatienu…” Pieredzes stāsts par krievvalodīgajiem jauniešiem 7
“To bezjēdzīgo brīvdienu 1. maijā sen bija laiks izbeigt.” Sociālo tīklu lietotāju viedokļi par 1.maiju kā oficiālu brīvdienu 142
Lasīt citas ziņas

Cilvēki tiek aicināti saglabāt mieru nelaimes gadījuma norises brīdī, lai sniegtu dienestam pēc iespējas precīzākas norādes par to, kur un kāda veida nelaime notikusi.

Gada laikā NMPD saņem vairāk kā 400 000 izsaukumu, starp kuriem ir izsaukumi, kas vērtējami kā maldinoši, norādīja Cipule.
CITI ŠOBRĪD LASA

Uz jautājumu par to, kādos gadījumos par NMPD izsaukšanu tiek prasīta samaksa, Cipule norādīja, ka šāda prakse tiek piekopta retos gadījumos, kad ir pilnībā skaidrs, ka izsaukums tiek veikts maldināšanas nolūkos. Tāpat Cipule norādīja, ka samaksas prasīšana notiek aizvien retāk, jo mērķis ir to izskaust pavisam.

Uz jautājumu par to, kā notiek mediķu un medicīnas personāla apmācīšana, lai būtu skaidrs rīcības plāns evakuācijas gadījumos, Cipule norādīja, ka tā ir katras slimnīcas atbildība. “Katras slimnīcas vadībai būtu jāizveido plāns, kā evakuāciju veikt un rūpēties par to, lai slimnīcas personāls būtu iepazinies ar plānu gan teorētiski, gan praktiski”, stāstīja Cipule.

Ilustratīvs attēls.
Foto: LETA

Savukārt uz jautājumu par to, kā popularizēt, piemēram, ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa izmantošanas praksi, Cipule atbild, ka primāri cilvēkiem pašiem būtu jāspēj izvērtēt, kādās situācijās zvanīt un kad ir iespējams iztikt bez šāda zvana veikšanas.

“Gadās situācijas, kad cilvēks zvana un jautā, ko darīt, ja ir ierauta skabarga vai gūta neliela brūce, sagriežoties ar nazi, taču reaģēšana uz katru šādu zvanu rada potenciālu iespējamību nespēt atbildēt uz zvanu par kritisku stāvokli,” norādīja Cipule.

Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis ticis izveidots ar mērķi, lai cilvēki var sazvanīt speciālistu un konsultēties situācijās, kad ārsts nav darbā vai pēc ārsta darba laika beigām, informēja Cipule.

Tāpat Cipule norādīja, ka šobrīd tiek gaidīti divi helikopteri, kas būs Latvijas robežsardzes īpašumā, taču tie būs aprīkoti ar specializētu tehniku, tādējādi sniedzot iespēju nepieciešamības gadījumā pārvest pacientus uz slimnīcām.

NMPD darbība katru gadu uzlabojas aizvien vairāk, tāpat pilnveidojot NMPD darbinieku zināšanas un prasmes, uzskata Cipule, kā piemēru minot ikgadējās drošas braukšanas apmācības NMPD auto vadītājiem, kas norisinās divus gadus un to paredzēts ieviest kā ikgadēju pasākumu.

Reklāma
Reklāma

Tāpat aizvien biežāk notiek apmācības, kā kvalitatīvāk pārvest pacientus ar helikopteri, kā nocelt pacientus no kuģiem, kā izvērtēt nelaimes gadījuma nopietnību un operatīvi reaģēt uz izsaukumiem, lai neveidotos rindas un nonākt pie nelaimē nonākušā pēc iespējas ātrāk.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.