7. Kā tiek veikta izmeklēšana? 0


Veicot ekspertīzi, Veselības inspekcija var pieprasīt no ārstniecības iestādēm pacienta medicīniskos dokumentus, pieaicināt citas ārstniecības personas, tostarp ārstniecības personu profesionālo asociāciju pārstāvjus un galvenos speciālistus, sasaukt ārstu komisiju ne mazāk kā triju personu sastāvā, ja nepieciešams, pieaicinot speciālistus no citām ārstniecības iestādēm, lai tā sniegtu savu atzinumu, vai kaitējums pacientam nodarīts vai ne un kāds ir tā apmērs. Tiek uzklausīti ārstniecības personu sniegtie paskaidrojumi, pacienta viedoklis vai argumenti, ņemts vērā arī pacienta veselības stāvoklis, slimības būtība un smagums ārstniecības procesa sākumā (veselības stāvoklis pirms kaitējuma nodarīšanas), izvērtēta pacienta līdzdalība savas veselības aprūpē, piemēram, vai pacients atturējies no kaitīgiem ieradumiem, ievērojis ārstu rekomendācijas. 2014. gadā vien Veselības inspekcijas eksperti Ārstniecības riska fonda uzdevumā veica 37, bet 2015. gada pirmajā ceturksnī – 18 ekspertīzes, no kurām pacienta veselībai nodarīts kaitējums tika konstatēts attiecīgi 8 un 13 gadījumos.

Reklāma
Reklāma
Latvijai tuvojas aukstuma vilnis! Sinoptiķi par laiku jaunnedēļ
Kokteilis
15 saderīgākie zodiaka zīmju pāri: viņiem ir pa spēkam radīt ideālu ģimeni 8
Uz gājēju pārejas gandrīz uzbrauc Valsts prezidentam
Lasīt citas ziņas

Pamatojoties uz Veselības inspekcijas atzinumu, Nacionālais veselības dienests pieņem lēmumu, vai piešķirt vai nepiešķirt atlīdzību par nodarīto kaitējumu.

Atlīdzība pacientam var tikt izmaksāta, piemēram, ja pieredzējis speciālists būtu varējis novērst kaitējumu veselībai, bet to nav izdarījis; ja kaitējumu radījis medicīnas ierīču brāķis vai to nepareiza lietošana; ja aizkavēta vai nepareizi noteikta diagnoze; ja medicīniskās aprūpes un transportēšanas laikā noticis nelaimes gadījums; ja pacientam izsniegtas nepareizas zāles vai noteikta nepareiza deva.

CITI ŠOBRĪD LASA

8. Cik ilgā laikā tiek pieņemts lēmums par atlīdzības piešķiršanu?

Pacienta atlīdzības pieprasījumu izskata sešu mēnešu laikā pēc tā iesniegšanas. Ja nepieciešams savākt un izvērtēt papildu informāciju, termiņu pagarina līdz vienam gadam. Ja lēmums neapmierina, to viena mēneša laikā no spēkā stāšanās dienas var apstrīdēt Veselības ministrijā, iesniedzot sūdzību Nacionālajam veselības dienestam.

36,6 °C konsultantes MĀRA ĀBOLIŅA, Nacionālā veselības dienesta Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja,

VALENTĪNA BERGA,Veselības inspekcijas Veselības aprūpes kvalitātes kontroles nodaļas vadītāja

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.