Konflikts bērnu rotaļu laukumā. Kā līdz tam nenonākt un ko iesākt strīda laikā 0

Bērna uzvedība rotaļlaukumā
Kā uzvesties, lai izvairītos no “cīņām” parastas pastaigas laikā? Un ko darīt, ja konflikts tomēr izcēlies?

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Katra māte domā, ka viņas bērns – vislabākais. Un tas ir jauki… kamēr bērns nav iesaistīts konfliktā bērnu rotaļlaukumā. Bērnu rotaļu laukumu var uzskatīt par mazu sabiedrības modeli, ar visiem tās likumiem un grūtībām, kur mazulis iegūst pirmo socializācijas pieredzi, nonāk attiecībās ar citiem bērniem, apgūst uzvedības prasmes kolektīvā. Šī ir īsta dzīves skola, tās pirmās nodarbības. Bet bieži eksāmenus tajā nākas kārtot ne tikai bērniem, bet arī vecākiem…

Apskatīsim bērnu komunikācijas modeļus. Šīs zināšanas ļaus labāk izprast bērna uzvedību rotaļlaukumā, noskaņot viņus uz draudzīgu saskarsmi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Mazuļu savstarpējās attiecības. Gadu vai divus gadus veci bērni parasti nav spējīgi mijiedarboties. Viņi ar interesi aplūko citus bērnus, viņus ļoti ieinteresē citu bērnu rotaļlietas viņi ar aizrautību spēlējas smilšukastē, bet ne kopā ar citiem bērniem, tikai blakus. Bet pamazām bērni izrāda arvien lielāku uzmanību citiem mazuļiem, tiecas pie viņiem. Bērnu mijiedarbība vairāk atgādina konkurenci, sacensību. Daudzus komunikācijas smalkumus viņi iemācīsies paši, kaut ko iemācīsies no mums. Mūsu uzdevums – iemācīt, ka pilnvērtīga saskarsme nav iespējama bez kompromisiem.

Kopīgas spēles. Kā iemācīt mazo cilvēciņu sazināties ar citiem bērniem? Viss ir vienkārši: biežāk bērniem pagalmā organizēt kopīgas spēles. Atceries savu bērnību vai pameklē kādu spēļu špikeri internetā un uz priekšu! Tas apvienos bērnus, parādīs viņiem, ka spēlēties kopā – tas ir jautri. Ja spēlē iesaistīsies mammas, vēl labāk.

Labi būt pieklājīgam!

Parasti 2-3 gadus vecs bērns jau zina pieklājīgus vārdus un iepazinies ar dažām uzvedības normām. Bet vienkārši zināt – tas nav pietiekami. Nepieciešams pielietot dzīvē šos noteikumus. Un rotaļu laukums – lielisks sākums šādai apmācībai.

Iemāci mazuli sasveicināties, kad ierodaties rotaļu laukumā. Pasaki, ka smilšukastes draugiem var teikt “Sveiki”, bet ar pieaugušajiem jāsasveicinās ar “Labdien!”

Ievēroji, ka bērns bez atļaujas mēģina paņemt cita bērna rotaļlietu? Piedalies komunikācijas procesā, pastāsti bērnam: “Tu nevari lietot citu cilvēku lietas neprasot atļauju. Nāc, kopā pavaicāsim atļauju. Vai (bērna vārds) var paņemt tavu mašīnīti? Viņš mazliet paspēlēsies un atdos”. Ja rotaļlietas īpašnieka nav tuvumā, saki, ka tāpat to nedrīkst ņemt. Ja bērns kategoriski nevēlas likt rotaļlietu malā, ierosini pastaigāt pa rotaļu laukumu un sameklēt īpašnieku, lai pavaicātu viņam atļauju.

Un, protams, neaizmirstiet promejot atvadīties no rotaļu laukuma draugiem un pieaugušajiem – “Uz redzēšanos!” “Atā!” “Tiekamies!”