Foto: pixabay

160 minūšu gari iknedēļas aerobie vingrinājumi var atbrīvot no impotences, liecina pētījums 0

Vīrieši, kas cieš no erektīlās disfunkcijas, var uzlabot savu potenci, veicot 40 minūšu garus aerobos vingrinājumus četras reizes nedēļā, liecina vietnē Theconversation.com publicēts pētījumu datu apkopojums.

“Kad ir jāvakcinējas, mēs esam seniori, bet šajā gadījumā mēs neesam.” Pirmspensijas vecuma sieviete par neesošo atbalstu energokrīzē
“Mana maigā sirds to neizturēja, piekritu – lai ved šurp.” Vecmāmiņas – audžumammas stāsts
APTAUJA: Latvijā 48% iedzīvotāju nav informēti par iespēju izņemt skaidru naudu veikalu kasē
Lasīt citas ziņas

Vietnes eksperti analizējuši visus pēdējā desmitgadē veiktos starptautiskos pētījumus, kuros fiziski kūtri vīrieši ar erektīlo disfunkciju saņēma profesionālu palīdzību, lai kļūtu aktīvi.

Rezultāti liecināja, ka vairumā gadījumu ir iespējams mazināt erekcijas problēmas, veicot vingrinājumus.
CITI ŠOBRĪD LASA

Erektīlā disfunkcija ir izplatītākā vīriešu seksuālās disfunkcijas problēma. Tā tiek definēta kā nespēja sasniegt un saglabāt erekciju, lai veiktu seksuālo darbību. Citiem vārdiem sakot, tās ir pastāvīgas problēmas panākt dzimumlocekļa piebriešanu vai saglabāt to seksuālā akta vai masturbācijas laikā.

Erektīlā disfunkcija – slimību pazīme

Kad vīrietis seksuāli uzbudinās, asinis pieplūst viņa dzimumloceklim un pieaugošā asins plūsma erektīlajiem audiem rezultējas erekcijā. Bet stiprā dzimuma pārstāvjiem, kam ir ateroskleroze, peņa artēriju sieniņas sabiezē un zaudē elastīgumu. Trīs ceturtdaļas erekcijas problēmu ir saistītas ar aterosklerozi, ko parasti izraisa dzīvesveida faktori, tostarp tuklums, fizisks kūtrums un smēķēšana.

Erektīlā disfunkcija, tostarp vāja erekcija vakaros un no rīta var būt agrīna veselības problēmu pazīme un dažkārt – agrīns aterosklerozes simptoms (locekļu maģistrālo artēriju sašaurināšanās vai noslēgšanās).

Zināms, ka erekcijas problēmas vairāk skar smēķētājus un vīriešus, kuri ir fiziski neaktīvi vai cieš no aptaukošanās.

Erekcija arī ir izplatītāka starp vīriešiem, kam ir augsts asinsspiediens, sirds un asinsvadu slimības un diabēts. Tādējādi erekcijas problēmas var būt vaskulārās slimības pirmā pazīme.

Saskaņā ar pētījumiem aptuveni 23% fiziski neaktīvu vīriešu un 23-40% aptaukojušos stiprā dzimuma pārstāvju cieš no erektīlās disfunkcijas. Turklāt šī kaite piemeklē 40% vīriešu, kam ir augsts asinsspiediens un 75% vīriešu ar kardiovaskulāru slimību. Kopumā visā populācijā 18% vīriešu ir vai ir bijušas erektīlās disfunkcijas problēmas.

Dzīvesveids uzlabo seksuālo veselību

Jau iepriekš bija zināms, ka dzīvesveida izmaiņas, ieskaitot fizisko aktivitāti, uzlabo vaskulāro un seksuālo veselību, kā arī erektīlo funkciju. Vingrinājumi ir dzīvesveida faktors, kas visstiprāk ir saistīts ar erektīlo funkciju un plaši uzskatīts par svarīgāko vaskulārās veselības veicinātāju, jo fiziskās darbības uzlabo asins cirkulāciju ķermenī, tostarp dzimumloceklī.

Taču vietnes “theconversation.com” pētnieku mērķis bija uzzināt, cik liela fiziskā aktivitāte ir nepieciešama, lai uzlabotu erektīlo funkciju. Viņi secināja, ka mērena līdz augsta aktivitāte 40 minūtes dienā, četras reizes nedēļā uzlaboja vai pat normalizēja vīrieša erekciju. Pēc sešu mēnešu ilgām fiziskajām aktivitātēm vīrieši, kuri nespēja masturbēt vai veikt ilgstošu seksuālo aktu, atguva savu seksuālo aktivitāti.

Kādas fiziskās aktivitātes veikt

Ja tu esi fiziski neaktīvs un sliktā formā, ir svarīgi, lai nodarbojoties ar fitnesu, tu nepārvērtētu savus spēkus, citādi tu riskē gūt ievainojumus, kas apgrūtinās fiziskās aktivitātes un samazinās tavu motivāciju turpināt sportot.

Vislabākā pieeja ir sākt ar vienkāršām aerobajām aktivitātēm. Dodies pastaigā katru dienu, peldi vai brauc ar velosipēdu, nedēļu pēc nedēļas palielinot ātrumu un attālumu. Pēc pāris nedēļām vari sākt nodarboties ar lēnu skriešanu, dejošanu, tenisu vai futbolu. Vari pievērsties nodarbībām trenažieru zālē, ja tās tev patīk labāk.

Lai pastiprinātu asins cirkulāciju visā ķermenī, tostarp dzimumloceklī vingrinājumu intensitātei jābūt no mērenas līdz augstai. Tas nozīmē, ka tu sasildi savu ķermeni un uz ādas izsitas sviedri, seja kļūst sarkana, pulss paātrinās un tu aizelsies tik lielā mērā, ka tev kļūst grūti runāt.

Ja tavu erektīlo disfunkciju izraisījusi agrīna aterosklerozes stadija, 160 minūšu ilga iknedēļas slodze sešus mēnešus pēc kārtas, visticamāk, uzlabos tavu spēju sasniegt erekciju.

Fiziski aktīvu dzīvesveidu ir jāuzskata par sākumu pastāvīgām dzīvesveida izmaiņām.

Ja tev ir liekais svars, tā zaudēšanas procesā var palielināt fizisko aktivitāti. Un tad, ja tu smēķē, fizisko aktivitāšu efekts kļūst spēcīgāks, ja tu atmet šo nelāgo ieradumu.

SAISTĪTIE RAKSTI

Taču pateikt, ka fiziski neaktīvs dzīvesveids ir jānomaina pret fiziski aktīvu, ir vieglāk nekā izdarīt, tāpēc vislabāk ir meklēt profesionālu palīdzību. Fizioterapeiti var palīdzēt izvērtēt tavu sagatavotības līmeni un potenciālu. Turklāt viņi var izstrādāt personalizētu treniņu programmu un sniegt tev padomus un atbalstu, kamēr tu pakāpeniski palielini savu fiziskās aktivitātes līmeni.

Un vingrinājumi ir daudz patīkamāki, ja tu tos veic kopā ar citiem. Tad kāpēc neuzaicināt savu partneri vai draugus tev pievienoties? Galu galā trenēšanās ir veselīga, taču tai ir jāsniedz arī iepriecinājums.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
Pēteris Apinis: Cilvēka mikrobioms un rezistence pret mikrobiem, vīrusiem un vakcīnām
Āda zvīņaina un niez: tā iemesls var būt ne tikai dermatoloģiskas, bet arī citas saslimšanas 2
“Pidžamu novilku ar visu ādu!” Edijs stāsta, ko nozīmē sadzīvot ar atopisko dermatītu 4
Kur uzglabāt, cik ilgi “drošas”: kā pareizi rīkoties ar medicīniskajām sejas maskām un respiratoriem? 32
“Kad ir jāvakcinējas, mēs esam seniori, bet šajā gadījumā mēs neesam.” Pirmspensijas vecuma sieviete par neesošo atbalstu energokrīzē
“Mana maigā sirds to neizturēja, piekritu – lai ved šurp.” Vecmāmiņas – audžumammas stāsts
APTAUJA: Latvijā 48% iedzīvotāju nav informēti par iespēju izņemt skaidru naudu veikalu kasē
VIDEO. “Man likās, ka viņš ir apsēsts ar dēmoniem”: pēc dažu dienu padzīvošanas kopā ar aktieri Imantu Stradu saka Amuna Davis 30
Kalvītis: Nevaru iedomāties, ka es kā valdības vadītājs varētu vienu sabiedrības daļu izslēgt no sabiedrības, tāpēc ka viņi negrib mani klausīt 81
Lasīt citas ziņas

Sadarbības projekts
Attālināto konsultāciju skaits „Mēness aptiekā” trīskāršojies un turpina pieaugt
„Mēness aptieka”: individuāli veicamos Covid-19 antigēnu testus iedzīvotāji vairāk izmanto, lai testētos pirms ģimenes vai citiem pasākumiem
Vai bieža mazgāšanās ādai patiešām ir vēlama? 15
Kā pieciem soļiem tikt galā ar aukstumpumpu 4
Traumas šoziem vairāk vecumā virs 50 gadiem 3
„Centrālā laboratorija” paplašina laboratorisko pakalpojumu pieejamību, atverot vienu no lielākajām filiālēm ārpus Rīgas 4
„Mēness aptieka”: Jaunajā gadā veselība būs pirmajā vietā! 2
„Mēness aptieka”: 2% iedzīvotāju ziemā telpas nevēdina vispār – lielākā daļa svaigam gaisam telpās ļauj iekļūt tikai divreiz dienā 4
Jodam un briljantzaļajam – nē! 19
Senioriem un farmaceitiem Ziemassvētku priekšvakarā abpusējs dāvināšanas prieks 4
Mēness aptieka: 7 ieteikumi pareizai ādas kopšanai ziemā 2
„Mēness aptieka” paralimpiešiem Jaunajā gadā vēl labu veselību un izcilu startu ziemas paralimpiskajās spēlēs Pekinā 2
6 ieteikumi, lai droši un mierīgi sagaidām svētkus gadu mijā
“Veselības centru apvienība” vakcinēs pret Covid-19 arī 5-11 gadu vecuma bērnus 18
Būt svaigā gaisā veselības profilaksei ir populāri 4
Vitamīni un minerālvielas cilvēkiem gados 1
„Repharm” ieguldījums veselības aprūpes attīstībā atzīmēts ar Ministru kabineta balvu Stellai Lapiņai 6
VCA mobilais vakcinācijas punkts pirmajā mēnesī Rīgā un reģionos pret Covid-19 vakcinējis vairāk nekā 1300 iedzīvotājus 1
Veselības centru apvienība: Covid-19 pacienti novērtē ārsta izbraukumu uz mājām 3
Imunitāte iet roku rokā ar psihoemocionālo stāvokli 9
Kāpēc sargāt galvu un kaklu no aukstuma 9
VCA investē Latvijas jaunās ārstu paaudzes izglītībā 1
Rūpēs par vīriešu veselību 7
Ko darīt, ja oža pēc Covid-19 pārslimošanas ir patoloģiski mainīta 17
Trīs risinājumi, kā pirms ziemas stiprināt spēju pretoties vīrusiem
Aptieka ir drošības spilvens diabēta pacientam Covid-19 laikā 2
Elpceļu vīrusu sezonas laikā Covid-19 raksturīgo simptomu noteikšana vēl svarīgāka 8
zināt pareizās devas vitamīniem? 7
Mājsēdē būtiski cieš pusaudžu miegs un emocionālā veselība 9
„Repharm” uzņēmumus novērtē ar valsts apbalvojumu vadītājai Stellai Lapiņai 2
Sauss gaiss rosina slimības. Kā parūpēties par elpceļiem apkures sezonā? 2
Armands Broks: Bizness nevar atļauties ignorēt darbinieku emocionālo veselību 5
Robežu vairs nav! Septiņu stunda ilga operācija, kas uz mūžiem varētu izmainīt mūsu medicīnu 24
Slido un peldi ziemā! Kur Rīgas apkaimē iespējas nodoties ziemas sportiem un kā to pareizi darīt? 2
“Esmu izmisumā, jo nesaprotu, kāpēc tā tieku sodīta…” Kļūdainu datu dēļ cilvēki paliek bez valsts apmaksātajām zālēm 69
Sals kož līdz kaulam: apsaldēšanās bieži vien notiek gandrīz nemanāmi 2
“Mana maigā sirds to neizturēja, piekritu – lai ved šurp.” Vecmāmiņas – audžumammas stāsts
Žurnālists un publicists Ilmārs Latkovskis: es negribētu būt Krišjāņa Kariņa vietā
Olafs Zvejnieks: Pēdējā desmitgadē pieredzētais “lētās naudas” periods tuvojas beigām
Svētdien vietām uzspīdēs saule, Kurzemē gaidāmi nelieli nokrišņi
Kariņa valdībai aprit trīs gadi 16
Kazahstānā vairāk nekā 460 cilvēkiem izvirzītas apsūdzības terorismā un nemieru rīkošanā 27
Slīdes ir dažādas. Kura mazāk bīstama?
Kuram no ministriem pērn bijušas lielākās izmaksas? 4
No pilngadīgajiem iedzīvotājiem vakcināciju pret Covid-19 pabeiguši ap 80% un gandrīz trešdaļa revakcinējušies 143
Kāpēc “Gaso”, izbūvējot dabasgāzes pieslēgumu, prasa uzstādīt patēriņa skatītājus ēku ārpusē? 31
“Rīgā ievāktais medus ir ļoti kvalitatīvs.” Pēdējos gados galvaspilsētā attīstījusies urbānā biškopība 20
Vējainu laiku prognozē arī februārī un martā 6
“Visa pamatā ir cilvēku iekšējais karš, katram pašam iekšpusē, meklējot ienaidnieku ārpusē!” Saruna ar publicistu Ilmāru Latkovski 53
“Morāli kropļi.” Ķirsis skarbi par protestu Gunāra Astras pieminekļa atklāšanas pasākumā 642
“Truši var būt visai bezbailīgi un pašapzinīgi dzīvnieki”: kas noteikti jāzina par trusi kā mājdzīvnieku?
“Esmu bijis cilvēks, kurš agrāk diezgan skaļi vīpsnājis par seriāliem…” – atzīstas aktieris Niklāvs Kurpnieks
VIDEO. Ar mammu labāk tā nejokot! Dēls par nešpetnu joku saņem slapju slotu sejā 5
APTAUJA. Ap trešdaļa Latvijas iedzīvotāju neapmierināti ar dzīves kvalitāti Covid-19 laikā
12:48
Kā vārds ietekmē tavu dzīvi: šīs dienas gaviļnieces – Grieta, Strauta un Rebeka
11:49
Žurnālists un publicists Ilmārs Latkovskis: es negribētu būt Krišjāņa Kariņa vietā
11:34