Foto. pexels./com/Charly Chaco

Kāpēc emociju nosaukšana darbojas pre negausīgu iepirkšanos? 0

Afektīvā marķēšana ir vienkārša, bet spēcīga tehnika. Kad tu nosauc savu emociju – piemēram, “Es jūtos satraukts” vai “Es esmu garlaikots” –, tu aktivizē smadzeņu prefrontālo garozu, kas palīdz regulēt emocijas un pieņemt apzinātākus lēmumus. Neirozinātnes pētījumi liecina, ka emociju nosaukšana samazina amigdalas aktivitāti, tādējādi mazinot emocionālo reakciju intensitāti. Tas nozīmē, ka, apzinoties un verbalizējot savas jūtas, tu vari “atdzesēt” impulsīvos lēmumus, piemēram, vēlmi uzreiz kaut ko nopirkt.

Piemēram, iedomājies, ka esi veikalā un pēkšņi vēlies nopirkt dārgu apģērba gabalu, ko patiesībā neplānoji iegādāties. Tā vietā, lai uzreiz rīkotos, apstājies un pajautā sev: “Kā es jūtos tieši tagad?” Varbūt tu atpazīsi, ka esi stresā no darba vai vēlies sevi “apbalvot” par grūtu dienu. Nosaucot šīs emocijas, tu izveido distanci starp impulsu un rīcību, dodot sev laiku pārdomāt, vai pirkums ir patiesi vajadzīgs.

Reklāma
Reklāma
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.