Foto: Evgeniy Kalinovsiy/SHUTTERSTOCK

“Vietnē “WhatsApp” tika uzstādīta diagnoze, ko ārstēju 10 dienas, bet labāk nepalika” – sieviete izbrīnīta par mediķu paviršību 66

Ārsti nereti mēdz ironizēt par pacientiem, kuri sev diagnozes uzstāda, meklējot informāciju internetā. Tomēr gadās arī situācijas, kad pacientiem nemaz nav citas izvēles, ja vēlas saprast diagnozi.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Lūk, kā izskatās nekopta sieviete: 7 pazīmes, kas par to liecina 30
Pircēja pasūta pilnīgi vienādas preces no “Temu”, “Shein” un “AliExpress”. Rezultāti bija pārsteidzoši 26
TV24
Ģimenēm jaunā nodokļa paka dzīvi padarīs vēl dārgāku! Politiķis uzskata, ka gada vidū jau būs “auzas” 18
Lasīt citas ziņas

Kādas Pierīgas iedzīvotājas Laumas stāsts ir tieši tāds.

Novembra beigās viņa sapratusi, ka kaut kas ar veselību nav kārtībā – parādījusies nieze uz ādas, nesaprotamas pumpas, grūti gulēt, jo tas kļuvis traucējoši. Pa galvu šaudījušās nelāgas domas un fiziski bijusi diskomforta sajūta, tāpēc nolēmusi vēsties pie ģimenes ārstes.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Domāju, ka man tiks izrakstīts nosūtījums pie dermatologa, uz asins analīzēm vai tml., lai saprastu, ka problēma nav kur dziļāk. Uz telefona zvanu atbildēja medmāsa, kura lūdza vietnē “WhatsApp” atsūtīt izsitumu fotogrāfiju. Tā arī izdarīju. Drīz saņēmu atbildi, ka man esot kašķis. Ieteica, kādu smēri izmantot, atvēra slimības lapu, jo šī kaite esot lipīga un strādāt noteikti nedrīkst.”

Lauma sekojusi instrukcijām, smērējusi krēmus ar patiešām nepatīkamo aromātu, uz darbu negājusi, nemazgājusies – viss, kā medmāsa ieteikusi. Pēc medmāsas noteiktajām 3 dienām nekādu uzlabojumu nav bijis, tāpēc zvanījusi viņai atkārtoti.

“Saņēmu ietekumu visu to pašu turpināt vēl 3 dienas. Slimības lapa tika pagarināta. Taču arī tad nekas nemaiinījās. Es it kā turpināju slimot ar kašķi. Pati gan jau sāku saprast, ka tas nav kašķis. Meklējot vairāk informācijas, sapratu, ka pumpas ir citās vietās nekā tās būtu kašķa gadījumā. Bet nieze un diskomforts turpinājās. Palūdzu ģimenes ārstei noslēgt slimības lapu un nolēmu doties pie dermatologa par maksu – 60 eiro. Medmāsa vēl noteica, lai nedodos, jo neko jaunu man tur nepateikšot. Joprojām visa mūsu saziņa notika tikai telefonā.”

Lauma sapratusi, ka tomēr nepieciešamas asins analīzes, pieteikusies pie dermatologa, visu par savu naudu.

Dermatologa vizīte ilgusi nepilnas 10 minūtes. Ārste noteikusi – ja jau ģimenes ārsts teica, ka kašķis, tad jau droši vien tā arī bija. Pumpas jau bija sākušas dzīt. Paciente nolēmusi būt neatlaidīga un palūgusi, varbūt tomēr iespējams nosūtīt pe alergologa, jo pašai radušās aizdomas, ka varbūt tā ir kāda alerģiska reakcija.

“Uztaisīju analīzes uz alerģijām un tiešām – viens no rādītājiem pamatīgi pārsniedza normu. Nu bija skaidrs, ka jādodas pie alergologa. Tur saņēmu apstprinājumu, ka tā patiešām ir alerģija. Esot aptuveni 300 alergēnu veidu, tāpēc taisīt analīzes būs dārgi. Vienojāmies bez tām iztikt. Saņēmu recepti pretalerģijas zālēm, kas ātri iedarbojās un pašsajūta uzlabojās.

Reklāma
Reklāma

Kādi ir secinājumi? Man vietnē “WhatsApp” tika uzstādīta diagnoze, ka man ir kašķis, ko es 10 dienas ārstēju ar smirdīgām zālēm, negāju uz darbu, zaudējot līdzekļus. Ja pati nebūtu bijusi uzstājīga un meklējusi informāciju, vēl šodien dzīvotu ar savām niezošajām pumpām.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.