Foto: Matīss Markovskis

Deviņi vingrojumi pret stīvumu 0

Šo vingrojumu kompleksu var nodēvēt par stiepšanos ar jogas elementiem. Tie gan izskatās, gan ir vienkārši. Pats pamatu pamats, kas paveicams vai nu no rīta pirms došanās uz darbu, vai arī pēc garas pie datora pavadītas darbadienas, kad tā vien gribas kārtīgi izstaipīties.

“Daudzi to uztver ļoti nopietni.” NBS kapteinis komentē izplatīto versiju par Krievijas iebrukumu Latvijā
Lika izģērbties līdz apakšbiksēm, mani filmēja un visiem veica daktiloskopiju! Jaroslavs atklāti par bēgšanu no Ukrainas
Krievijas miljardieris: “Vai Krievijas interesēs ir iznīcināt Ukrainu? Protams, nē, tā būtu milzīga kļūda”
Lasīt citas ziņas

 

Šīs kustības īpaši piemērotas galvenokārt sēdošā darba darītājiem un tiem, kuriem sāp mugura, taču noderēs ikvienam, kurš grib sevi uzturēt labā fiziskā formā un trenēt muguras, sēžas un vēdera preses muskuļus. Kustības izpildāmas nevis straujā ritmā, bet lēni un noturot pozu. Tā var labi izjust savu ķermeni – muskuļu iestiepšanos, skriemeļus un locītavas.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Vingrojumi nav grūti, tomēr, lai tos izpildītu pareizi, ir jāpiepūlas un jāpiedomā. Varbūt sākumā vērts tos veikt spoguļa priekšā,” iesaka fizioterapeite Jeļena Kuzņecova. Pietiek, ja šo kompleksu izpilda reizi dienā vai ik pēc dienas – tad jau pēc neilga laika būs jūtams, ka ķermenis pamazām kļūst vingrāks

Tomēr fizioterapeite akcentē – ar šiem vingrojumiem vien ir par maz. Tie ir labs sākums, minimums, lai vispār sāktu kustēties, sajustu savu rumpi, stīvākās un lokanākās vietas. Vienlaikus vingrojumi ne vien iestiepj muskuļus, bet arī nostiprina korsetes muskulatūru. Tie, ko izpilda guļus uz muguras, stiprina arī vēderpresi, pozitīvi ietekmējot gremošanas sistēmas un mazā iegurņa orgānu darbību, bet uz sāniem veicamie nāk par labu sēžas un kāju muskuļiem.

 

1.

Sākuma pozīcija – guļus uz muguras, kājas saliektas ceļos plecu platumā, rokas taisni izstieptas vai saliektas elkoņos abpus galvai (ar saliektām rokām mugurai vieglāk). Atceļ gurnus no grīdas, ievelk vēderu, sasprindzina sēžas muskuļus un notur pozu 2–4 sekundes. Tad atgriežas sākuma pozīcijā.

Vingrojumu atkārto līdz 10 reizēm.

 

2.

Sākuma pozīcija – guļus uz muguras, kājas saliektas ceļos plecu platumā, rokas taisni izstieptas abpus galvai. Ceļus tuvina grīdai – vispirms uz vienu pusi, tad uz pretējo. Mugura paliek pie grīdas, rokas stiepjas paralēli grīdai.

Atkārto 8–10 reizes.

 

3.

Sākumstāvoklis – kā iepriekšējos vingrojumos. Ja tas par grūtu un pleci neturas pie zemes, plaukstas var palikt zem gūžām (kā 2. attēlā). Ar kājām veicot lielus apļus, pabrauc ar riteni (ja neizdodas lieli apļi, var veidot mazākus). Pēdas nostieptas, kustība izdarāma ar papēdi pa priekšu.

 

4.

Sākumstāvoklis – guļus uz muguras, rokas izstieptas gar ausīm, kājas taisnas. Pamazām saveļas čokurā, ar rokām aptver kājas, pieri pieliek pie ceļgaliem. Atkal atgriežas sākuma pozīcijā.

 

5.

Sākuma pozīcija – guļus uz vēdera, rokas aiz galvas. Atceļ elkoņus no grīdas, notur šādu pozu 4–5 sekundes un atgriežas sākumstāvoklī. Atkārto 8–10 reizes.

 

6.

Sākumstāvoklis – kā iepriekšējā vingrojumā. Sasprindzinot un spiežot kopā sēžas muskuļus, bet gurnus noturot pie grīdas, atceļ labo ceļgalu no grīdas, nostiepj kāju ar saliektu pēdu. Tad to pašu izpilda ar otru kāju – it kā soļotu uz pirkstgaliem (pirkstgali vērsti pret grīdu, papēži – pret griestiem).

 

 

7.

Sākumstāvoklis – uz ceļgaliem saveļas kamoliņā, piere pie grīdas, rokas taisni nostieptas abpus galvai balstā pret grīdu, pēdas taisnas (nevis balstā uz kāju pirkstiem). Sēžot uz papēžiem, pastiepties uz priekšu. Atvieglots šā vingrojuma variants – rokas nevis uz priekšu, bet gar sāniem (sk. 2. attēlu).

 

8.

Sākumstāvoklis – tupus, rokas balstā uz plaukstām. Lēni, skriemeli pa skriemelim izliec muguru kā kaķa kūkumu. Pēc tam pamazām izliec muguru pretējā virzienā. Vingrojumu atkārto 8–10 reizes.

 

9.

Sākuma pozīcija – guļus uz sāniem, kājas saliektas ceļos, roka saliekta kā atbalsts zem galvas, otra saliekta elkonī balstā priekšpusē. Atceļ virsējo ceļgalu, iztaisno kāju un stiepj, saliekto pēdu ieliecot uz iekšu. Atkārto 8–10 reizes un pēc tam šādi izvingrina arī otru kāju.

 

 

Vingrojumus demonstrē:Elīza Auziņa, fizioterapeite

Mūsu eksperte Jeļena Kuzņecova,fizioterapeite

 

SAISTĪTIE RAKSTI

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
“Vislielākā nelaime ir ar uztura bagātinātājiem.” Ārste par to, kādu postu var nodarīt “brīnumlīdzekļi”
Ko saka zinātnieki, vai koronavīruss rudenī vairs nespēs izraisīt epidēmijas vilni?
Kā atpazīt aplamības un patiesību par sirds veselību
Garšīgas svētku receptes cukura diabēta pacientiem
“Daudzi to uztver ļoti nopietni.” NBS kapteinis komentē izplatīto versiju par Krievijas iebrukumu Latvijā
Lika izģērbties līdz apakšbiksēm, mani filmēja un visiem veica daktiloskopiju! Jaroslavs atklāti par bēgšanu no Ukrainas
Krievijas miljardieris: “Vai Krievijas interesēs ir iznīcināt Ukrainu? Protams, nē, tā būtu milzīga kļūda”
“Vislielākā nelaime ir ar uztura bagātinātājiem.” Ārste par to, kādu postu var nodarīt “brīnumlīdzekļi”
Darba devēji izķer pat pirmo kursu studentus. Kura profesija šobrīd ir viena no pieprasītākajām darba tirgū?
Lasīt citas ziņas

Sadarbības projekts
“Mēness aptieka” – labākā darbavieta Latvijā. Ko nozīmē šāda apbalvojuma iegūšana?
Mēness aptieka: 14% Latvijas iedzīvotāju šogad nesvinēs Jāņus
Mēness aptieka: Gandrīz pusei aptaujāto Latvijas iedzīvotāju dzēriens Nr.1 Jāņos būs alus
21% “Centrālajā laboratorijā” testēto ērču šogad konstatēta Laimas slimība
„Mēness aptieka”: uz mājām vai biroju aptiekas produktus tagad var piegādāt „Wolt”
Ar Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas attīstības biedrības atbalstu Ukrainas iedzīvotāji Mēness aptiekās varēs iegādāties recepšu medikamentus 10 000 eiro apmērā
Lielākajai aptaujāto daļai nav pietiekamas informācijas par savu vecāku sirds veselību
Bērniem jāzina rīcība gadījumos, ja sagriezts pirksts vai jāizsauc neatliekamā medicīniskā palīdzība
Piecas lietas, ko, iespējams, nezināji par farmaceita profesiju
„Mēness aptiekas” farmaceitu un ratiņkērlinga komandas spēlē uzvar draudzība
„Mēness aptieka” saņem starptautisko Best Places To Work sertifikātu
Darbu sākusi „Centrālās laboratorijas” filiāle Olainē
Vingrošana un speciāli pielāgoti vingrojumi pretsāpju terapijai
Par katru labdarības akcijā „Pērkot tu ziedo!” iegādāto RFF produktu divdesmit centus ziedo bēgļiem
Labestības tablete ikvienam
Medus sastāvs un īpašības mūsdienīgā skatījumā
Kolagēns – veselām locītavām un ādai
Kādi mēdz būt iemesli matu izkrišanai
Trīs mutes higiēnas vaļi jeb mutes dobuma higiēnas minimums
„Mēness aptiekas” komanda Rimi Rīgas maratonā skries kopā ar Bērnu un jauniešu parasporta apvienības jauniešiem
Galveno nosacījumu komplekss ikdienas sportošanai, nekaitējot locītavām
jauninājumi ērtībai pamazām top par ierastu ikdienu aptiekā
Ja locītavas smeldz no pārslodzes
Piens, lakrica vai šokolāde. Ar ko varētu konfliktēt tavas zāles
Mēness aptieka: Visbiežāk iedzīvotājiem ārsta palīdzība nepieciešama sadzīves un sporta traumu dēļ
Labestības tablete ikvienam
Vai uzturs apgādā ar visu, kas tavam organismam vajadzīgs?
Sāp mugura. Tableti, ortozi, masāžu vai tomēr pie ārsta
Atzīmējot Latvijas olimpiskā un paralimpiskā sporta sasniegumus
Kāpēc D vitamīns ir visbiežāk apspriesto uztura bagātinātāju topā
Katrs piektais Latvijas iedzīvotājs apzināti “cepinās” saulē karstākajā dienas laikā
Alkohols smadzenes sasniedz 30 sekunžu laikā. Kā tas ietekmē katru mūsu orgānu?
Pirmsjāņu padomi līgotājiem jeb lai Jāņi bez paģirām! 15
Jana Kļava: Mācāmies nodrošināt pacientu vienlīdzību arī Latvijā
Nesteidz sauļoties: pret ādas vēža draudiem izturamies vieglprātīgi
“Itālijā vīns par diviem eiro, mēs varam tikai sapņot!”: Danusēvičs atklāj, kā veselības ministrija cenšas izskaust dzeršanu Latvijā
Darba devēji izķer pat pirmo kursu studentus. Kura profesija šobrīd ir viena no pieprasītākajām darba tirgū?
Turcija atbalsta Zviedrijas un Somijas pievienošanos NATO. Turcija “dabūjusi visu, ko tā vēlējās”
Valstī spēkā brīdinājums par negaisa risku. Laika prognoze trešdienai
“Dziedāt man nozīmē dzīvot.” Saruna ar Kijivas Nacionālās operas solisti Olhu Matušenko
Kolorado vaboles dodas uzbrukumā: audzētāji šogad ziņo par sevišķi plašu kartupeļu lapgraužu izplatību
Krievija vēl arvien nav saukta pie atbildības. Zelenskis rosina apturēt tās dalību ANO Ģenerālajā asamblejā
Krievijas miljardieris: “Vai Krievijas interesēs ir iznīcināt Ukrainu? Protams, nē, tā būtu milzīga kļūda”
Romas pāvesta izteikumi par Ukrainu rada neizpratni: “Iespējams, karš kaut kādā veidā tika izprovocēts…”
VIDEO. Aleksandrs Lukašenko pie sevis ciemos uzaicinājis gubernatorus: viesi spiesti vakariņot pie galda, uz kura atrodas… suns
Darbu plānošana pēc Austrumu horoskopa no 21. līdz 26.jūnijam
Emīls, Egita un Monvīds – šīs dienas gaviļnieki. Kā vārds ietekmē tavu dzīvi?
Megana Mārkla pēc viesošanās Londonā gaužām neapmierināta ar 96 gadus vecās karalienes Elizabetes II “uzvedību”
VIDEO, FOTO. “Tu esi mans varonis!”: Holivudas aktieris Bens Stillers devies uz Ukrainu, lai satiktu tur Zelenski
Mūsējie uzvar īpašā auto rallijā Dānijā
Tukuma pusē teju par 40% varētu pieaugt siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifs
Olafs Zvejnieks: Krievijai – defolts. Kādas būs sekas?
09:01
“Dziedāt man nozīmē dzīvot.” Saruna ar Kijivas Nacionālās operas solisti Olhu Matušenko
08:23
Krievijas okupētajā Severodoneckā beidzas pārtika. Pilsētā joprojām atrodas vairāki tūkstoši civiliedzīvotāju
08:08