Jo lielāks atalgojums ārstam, jo paviršāka un augstprātīgāka attieksme pret pacientu? Komentē profesors 77

Kādam TV24 skatītājam radusies sajūta – jo lielāks atalgojums ārstam, jo paviršāka un augstprātīgāka attieksme pret pacientu. Raidījumā “Uz līnijas” komentāru sniedz Dartmutas universitātes (ASV) medicīnas profesors Uģis Gruntmanis.

Reklāma
Reklāma
Kas notiek Lietuvā? Aculiecinieks iemūžinājis uz dzelzceļa sliedēm reti redzamu ainu
Kokteilis
Šodien var izjukt miegs un paaugstināties asinsspiediens: zinātnieki brīdina par spēcīgu magnētisko vētru. Uzzini, kā sevi pasargāt
Krimināls
Uzņēmums Saldū atmasko sievieti, kura nodarbojusies ar neierastu likumpārkāpumu: zaudējumi sasniedz teju 100 tūkstošus eiro 13
Lasīt citas ziņas

Profesors uzsver, ka pavirša attieksme pret pacientu vispār nav pieļaujama: “Ārsta uzdevums ar pacientiem ir runāt sirsnīgi, iejūtīgi.”

Viņš gan norāda, ka Latvijā ir izveidota tāda ambulatorā sistēma, ka ārsts pacientam var veltīt tikai 15 minūtes. Gruntmanis uzsver, kas tas ir nenormāli.

CITI ŠOBRĪD LASA

Profesors skaidro, ka tas ir nenormāli arī tāpēc, ka no e-veselības nevar iegūt vispārīgus datus pirms katras vizītes – pacients bieži nāk ar papīru kaudzi, kas vēl papildus tajās 15 minūtēs ir jāizlasa, bet aiz durvīm gaida jau nākamie pacienti. Ārsts paliek nervozs, jo es kavējas, tad šī iejūtīgā attieksme var izpalikt.

Viņaprāt, ir jāveic sistēmiskas izmaiņas: “Nedrīkst būt, ka ambulatorajā aprūpē vizītes ilgst mazāk par 30 minūtēm.”

Gruntmanis atzīst, ka ārsti Latvijā strādā ļoti efektīvi, salīdzinot ar citām valstīm, taču bieži vien viņi dara par daudz, jo finansējuma modelis ir ar sistēmiskām problēmām.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.